Dibber Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Har nettopp fått min tredje (23 oktober), og har ammet de to andre uten særlige problemer. Denne gangen ble det litt ekstra styr. Det begynte på sykehuset da jeg ikke var obs på at hun hadde feil sugetak, og dermed ble jeg kjempesår. For å gjøre en lang historie kort, endte det bra. Jeg fikk ikke ut en dråpe melk da jeg kom hjem for det var to store kjøttsår der hun skulle suge. Grudde meg til å legge henne til. Fikk ikke pumpa ut heller. Fikk selvfølgelig feber, og det var skikkelig fælt! Men jeg bet tanna sammen og fikk hull på byllen. Satt og pumpa mens tårene rant, det var så vondt! Pumpa helt til det hadde grodd, for ikke å rippe opp i sårene. La henne til brystet etterhvert når sårene hadde grodd. Og nå ammer vi som bare det! Så jeg vil bare si at det nytter! Men føler at jeg måtte begynne helt på nytt og jeg har ennå ikke helt fått opp dampen på melkeproduksjonen så hun får litt mme også. Vil ikke ta sjansen på at hun skal suge så jeg får sår igjen! (Har inntrykk av at hun bruker meg som smokk også.) Jeg pumper for å øke produksjonen og føler at det stadig kommer mere melk heldigvis. Men jeg kan ikke huske fra de to andre, hvor mye melk er det egentlig "normalt" at hun skal spise til hvert måltid? Vet at jeg får ut mindre med pumpa enn hvis hun spiser selv. Jeg pumper ut ca 80 ml (begge bryst) men det er kanskje ikke nok? Hvis hun får mme kan hun godt drikke 130 ml. Håper noen kan svare, takknemlig for det:-)
Expat Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 150ml*kg i døgnet er gjennomsnittsmengden. Det hender de spiser mer mme enn de trenger pga at de liker å suge (sugesterkt barn). Fint at du får dreisen på det nå, husk at det finnes hjelpebryst (les om det på ammehjelpen.no) da får barnet mme fra brystet og ikke fra flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå