Maud Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Det ble brått slutt for meg i går. Minstemann våknet og måtte ha litt hjelp til å holde smokken i munnen. Siden jeg først var revet vekk fra PC'en var det like greit å benytte anledningen til å legge seg. Det er jeg glad for nå, jeg er stuptrøtt. Skulle ønske jeg fikk barn som var B-mennesker. Det er bare meg og minstemann her. Han er strålende blid. Jeg fikk stå lenge i dusjen mens han tømte ut to bokser med OB'er og lagde et fint mønster med dem på gulvet. Det tar vel noen år til han lurer på hva man bruker dem til. Storebror fikk en så detaljert beskrivelse av det forrige måned at han sa ÆSJ med sterkt trykk og mannen mente at så mye trenger han ikke å vite. Kunne du ikke bare si at det er noen damegreier han får vite om når han blir voksen? Nei, det kunne jeg ikke. Jeg mener nemlig at barn skal få vite det de lurer på, men forklart på sitt nivå selvfølgelig. De blir jo ikke flaue, det er vi voksne det.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Hehe, kjenner igjen det med forklaringsbehovet... Min 14 åring pleier å si "at jeg spurte nå igjen!!!! Det der ville jeg egentlig ikke vite!" ;-)))
Maud Skrevet 12. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2006 Kanskje noen lærer seg det her også - å ikke spørre hvis svaret kan være pinlig. Vi sto en lørdag ettermiddag på ICA, masse mennesker da han lurte på hvordan noen ble pappa. Han visste jo det om babyfrø fra mamma. Det var ganske mange som fulgte interessert med og lurte på hvor detaljert svaret kom til å bli. Han var da 5 og fikk ikke alle detaljer. Nøyde meg med å si at pappa'er også har babyfrø og at de vokser i pungen. Fikk mange smil og positive kommentarer begge to. Heldigvis var vi hjemme da han noen måneder etterpå lurte på hvordan det babyfrøet fra pungen kommer inn til mamma'n. Jeg satte i gang med Du vet hvordan tissen din noen ganger blir stiv... Også den gangen syntes Maud-mannen at gutten kunne levd greit med litt færre detaljer. Liten tvil om hvem som får ansvaret for seksualopplysningen hjemme hos oss :-)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Da jenta mi endelig stilte spørsmålet (jeg jo hadde ventet lenge på) om hvordan barn blir til, fikk hun en detaljert og nøyaktig forklaring... Jeg var så opptatt av å svare skikkelig at jeg ikke så ansiktsuttrykket hennes før hun sa høyt "ÆSJ!!!!!!!!!! MÅ JEG DET OGSÅ!!!!!!!"
Maud Skrevet 12. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2006 Tror ikke min gutt heller syntes det hørtes så veldig fristende ut. Før eller senere forandrer de nok mening om det...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Hi hi hi, sitter og ler for meg selv her.......Min eldste fikk også en ordentlig beskrivelse av dette da hun spurte første gang.....hun var vel rundt 5-6 år. Jeg hadde boken av Trond Viggo Torgersen "Kroppen min" og leste da en fortelling om den lille gutten som spurte sin far.......Mannen min lå og vrei seg av latter, på sofaen husker jeg, for jeg kremtet og forklarte så godt jeg kunne.....syntes egentlig jeg var ganske flink til å lese historien uten for mye digresjoner. Når jeg var ferdig så spurte jeg om det var noe hun da ville spørre om og hun svarte ja....da ble jeg altså litt svett og sa høytidlig "Hva da, jenta mi?" ....................."kan jeg få lov til å gå og legge meg, for jeg er såå trøtt mamma!" Ha ha ha ha, da sprutet både jeg og mann ut i latter!!!
Maud Skrevet 12. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2006 Morsomt! Kanskje det er vi som har det største behovet for at de skal få riktig informasjon?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Ja faktisk............alle disse meningene om hva som er rett og riktig......man finner jo raskt ut når man prøver ihvertfall;-)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 jeg ler... min store spurte hvorfor babyen kom ut gjennom tissen når den kom inn gjennom navlen..... jeg har litt å lære maud- jeg sendte det videre til dritgreimannen som kom med et eller annet vagt innlegg.... å sose det bort er tydeligvis policyen her i huset.... jeg ler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå