Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Jeg lurer på om det er gjort noen undersøkelser eller noen har erfaringer med barn som er nektet samvær med en av foreldrene. Det jeg lurer på er om disse blir svært lojale overfor den som har nektet? Eller får disse barna en sterk trang til å oppsøke den foreldren som blir nektet samvær når de blir større? Eller blir "fraværet" av foreldren varig? Min mann er i den situasjon at han blir nektet samvær med sønnen pga av at biomor ikke taklet at han giftet seg med meg.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Jeg har en datter som faren ike ønsket kontakt med da vi ble skilt. Idag 7 år etterpå betyr han ingenting for henne.Hun sier at han bare er en mann som sender penger og gaver til jul og bursdag.Hun har ingen interesse av å møte han heller.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Jeg har en datter som i tenårene nektet samvær med far. Hun er nå 20 år. Da faren døde ble han opphøyet til helgen og jenta sliter med sterk skyldfølelse og mye agresjon overfor meg og søsken.... Så, moralen her er vel at også jeg angrer på at jeg ikke prøvde litt hardere..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Det er ikke lov til å nekte samvær av slike årsaker!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Hvis de har felles foreldre ansvar og en skriftlig samværsavtale så kan han enten gå til familieværnskontoret for å få hjelp eller han kan rett og slett anmelde moren for kidnapping. Det er ikke lov å nekte en av foreldrene samvær. KUN retten kan gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 det er barnet som har rett itl å se begge foreldrene, men fordi om dette er en lovbeskyttet rett er det jo ikke slik at politiet kan komme å tvinge en forelder som ikke vil til å ha samvær .... nei nå må du komme å passe på barna dine ...... det er din tur..... det er ikke slik det funker i den virkelige verden......
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Hehe, skjønner hva du mener. Men om den ene forelden VIL ha barnet sitt å blir nektet uten gyldig grunn, så kan faktisk den som nekter bli anmeldt. Da blir retten koblet inn og avgjør hvordan samværet skal være. Om den andre ikke vil ha barnet, må den personen betale mere bidrag, vil h*n og ikke får, er det ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Har de hatt samværsavtale? for ho kan ikke bryte den.. Bare å gå rettens vei det..så taper ho visst de har en sånn avtale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå