Gå til innhold

Om barnet ikke har navn innen 6 md?


Lilah

Anbefalte innlegg

Om barnet ikke har navn innen 6 md? Da skal barnet få tildelt navn. Av nysgjerrighet har jeg prøvd å finne ut av dette. Men eneste jeg har funnet ut er at barnet får mors etternavn. Hva med fornavn? Er meget nysjerrig på hva navn de ville velge? Navnetoppen`? eller får alle de barna (Som mest sans ikke er så mange) hete f.eks. Kari?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Det samme har jeg lurt på. Lurer på hvem som tildeler navn da..??!! Hehe, kanskje det finnes en egen stilling for dette?! Knis. Skulle gjerne hatt den jobben. Hehe. Du kan jo vente i 6 mnd og se hva som skjer?! ;) Har spøket litt om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig treg med å melde inn navnet til min første sønn, først fikk jeg tilsendt skjema jeg skulle fylle ut, så gikk tiden, så fikk jeg et nytt, og like før han var 6 mnd kom et ferdigutfyllt skjema, med pers.nr og mitt navn, skulle bare fylle inn barnets navn. Da gjorde jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet får ikke et fornavn.

Du blir anmeldt! Det er ulovlig.

Men barnet får ditt etternavn og de fleste gir vel barnet sitt et navn i stedet for å bli anmeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt, så får du en "purring" etter 6 navnløse måneder. Hvis du ikke melder inn navn innen barnet er 12måneder får barnet mors etternavn og Sonja eller Harald til fornavn. Enhver tids konge og dronningnavnblir brukt som fornavn. Garanterer ikke at det er slik, men det er ihvertfall det jeg har hørt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har hørt at de velger et av de mest brukte navnene utifra navnstatistikker. Dette for at navnet ikke skal bli en byrde. Foreldre som ikke gir navn til barnet sitt innen 6-7 mnd, inkludert etter mange purringer, er i utgangspunktet i høy risiko for å være foreldre som kan være en byrde for ungen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får beskjed om at barnet får det mest populære navnet i kommunen. Kjenner noen som fikk beskjed om at jenta ble hetende Anne og mors etternavn hvis de ikke sendte inn skjemaet.

Da reagerte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke ment på den måten at man var dårlig foreldre. Ikke gadd å gi navn osv.. De som kommer opp i den situasjon har mest sansynlig gitt ungen ett navn, men kanskje treg å poste det. Og det blir man ingen dårlig person av!

 

Det var kun av nysgjerrighet, som første svaret var enig i. Skulle gjerne hatt jobb som tildeler av barnenavn!

 

Kan ikke tenke meg at noen velger å bruke det navnet som evt til tildelt. Da hadde de nok bytta navn. Noen som har vært borti noen som har fått tildelt navn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om noen som bare fikk tildelt navn på babyen sin . de hadde navn men papirene ble borte i posten. men de fikk mohammad som navn til gutten , det ble fort skiftet til marius som han i dag heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble stående så mange dumme forslag her til slutt, så tenkte jeg skulle fortelle dere at barnet får det navnet som var mest populært året før.. altså hadde ei jente i år som ikkje fikk navn blitt hetende emma...

 

før, derimot, rundt 40-tallet og slikt, ble barnet hetende pike og gutt... litt kjipe fornavn=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...