Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Gir dere en eller to pupper? Har dere merket forskjell i hvor lenge de sover om dere gir en eller to? Min sovner så godt etter en, men våkner fort... Raper dere babyen om natten? Sitter dere og ammer, eller ligger dere og flytter babyen over? Kanskje litt dumme spørsmål, men sliter litt med mye oppvåkninger om natten...
WWJD Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 hvor mange mnd er babyen din da? jeg har alltid gitt fra begge sider fordi jeg ikke er storprodusent;o) Dersom han blir fort sulten igjen etter bare en side kan du kanskje prøve å tilby begge sider? Rapte han kun de første ukene, men han har aldri hatt problemer med luft, så det var ikke nødvendig. Jeg har både sittet og ligget. Om jeg ligger flytter jeg ikke babyen over, men bare legger meg mer på magen slik at pupp nummer to rekker ned (går fint selv med små pupper;oD) Og forresten - det er slettes ikke dumme spm! De første 4-5 mnd ammet jeg annenhver time selv, så jeg føler med deg! Det er slitsomt. Jeg hadde gutten min i seng rett ved siden av min seng eller i dobbeltsenga sammen med meg slik at jeg slapp å stå opp.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 jeg ammer i søvne, men skal prøve å tenke etter..;O) som regel blir det bare en pupp fordi hun sovner, men hun får mat jevnlig hver 3. time. har en lang soveperiode etter morgenamming ca 8, da får hun ligge i sengen vår og sover da gjerne til 12. rape er hun ikke helt god på enda, men jeg holder henne opp og stryker henne over ryggen til jeg nesten sovner selv..;O9 jeg sitter og ammer. i natt gjorde jeg det i mørket, men tror ikke det skal gjentas..trodde de orienterte seg etter lukten jeg...hehe hvor gammel er ungen din da? vår er to uker og vi har hatt nettter hvor jeg har vært oppe både hver og annenhver time..tenkte at det bare var økedøgn jeg..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Siste dagene har jeg ligget, blir så trett selv, så da sovner vi begge i min seng! Rapinga har jeg slutta med, satt så lenge å venta på den rapen at han våkna stakkars. Men trenger det tydeligvis ikke om natta han da! Han har en lang soveperione fra 20-21 til 2-4. Etter det så er det vel hver 1-2-3 time! Varierer!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Gir 1 upp som regel, men kanskje derfor han våkner så fort av og til igjen! Nei han flyter ikke over :-)
katty Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Jeg gir stort sett bare 1 pupp...hun sovner. Jeg pleier å sitte for så å legge henne tilbake i egen seng, ellers blir hun sovende hos oss fordi jeg sovner
Lilleh Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 Jeg har alltid gitt to pupper (det gjør jeg hver gange jeg ammer). Raper ikke om natten (men har egentlig aldri rapt noe særlig...) Til å begynne med satt jeg og ammet i stua, etterhvert begynte jeg å amme i senga og har fortsatt med det. Som regel la jeg henne tilbake i senga etter endt måltid, men det hendte jo at vi sovnet begge to... For tiden nattammer vi ikke...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 HI:Han er fire måneder og jeg har alltid ammet han ofte. Storspiser, haha. Jeg har også samsovet mye siden det har vært litt slitsomt, er ofte nesten i koma slik at både han og jeg sovner sammen. Håper det blir litt mer sammenhengende søvn snart. Lurer selvfølgelig på om det er blitt en slags dårlig vane eller om det er normalt at en firemåneding spiser så ofte om natta (lengste soveøkt er maks tre-fire timer).
~Endorfina~ Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Jeg har aldri hatt på lyset eller skiftet bleie (unntatt hvis hun har bæsja), for at hun ikke skal bli for våken. Må sitte for ikke å sovne, men minuttene går saaakte. Prøver å rape, for av og til blir hun liggende og stønne lenge. Ammet 10 min på begge pupper før, men fikk beskjed på helsestasjonen at det var feil, for da fikk hun ikke den fete melka (vel, er ikke helt enig i at man kan ta alle under en kam, for tror nok mange barn er effektive på 10 min), men nå prøver jeg å gi opp mot 20 min på en pupp og så 5 min påfyll fra den andre. Ammer kl. 21, 04 og 0730
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 HI: Problemet mitt er at han sovner etter noen få minutter...men kanskje jeg burde vekke han for å få i han mer?
katlinka Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Du kan prøve å massere inni hånda eller under foten hans.. det skal hjelpe på sugerefleksen.. kanskje han får i seg mer og på den måten sover bedre?
Herkules Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 nattamming: vi bruker en pupp - men jeg har rikelig med melk. Han spiser seg opp om kvelden og derfor spiser han skjelden om natten altså kun en gang. Men maser ham i hendene og på kinnet når han spiser så vil han kanskje spise mer.
Herkules Skrevet 12. november 2006 #13 Skrevet 12. november 2006 måtte skjekke resten av sp. raping: han bør rapes men en skjelden gang lar jeg ham få sove uten ofte ligger han å stønner men det kan skje uten rap også. Noen ganger våkner han igjen litt senere for å rape . Jeg har en gulpe unge hor rap og gulp er viktig. Natt ammin gskjer kun sittende nå etter ca 2 mnd. kanskje før. Han får suge og jeg sitter mye rett opp ned. og legges i egen seng etterpå evemtuelt etter en rap PÅ syke huset var de så opptatt av å si at babyen skulle ha 10 min høyre og 10 min venstre og så ferdig men dette er ikke virkeligheten, Hver enkelt må prøve seg frem
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #14 Skrevet 12. november 2006 Jeg tar babyen over i senga. Hun får en pupp, og sovner gjerne med den. Vi ligger og ammer og småsover begge to., Ofte blir hun liggende fordi vi sovner, våkner hun sån flytter jeg henne over til senga som står tett intil min.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #15 Skrevet 12. november 2006 Jeg ammet på rommet hennes fra hun var 3uker. Da sto jeg opp å ammet henne der inne, har en stol der. Da hun var 4mnd, sov hun stortsett natta gjennom. Om hun våknet fikk hun fra begge bryst og nei da hun var 4mnd rapet vi henne ikke lengre. Jeg fikset heller ikke denne nattevåken så hun fikk mme kl24.00 fra hun var 3mnd.
Gla-mor Skrevet 12. november 2006 #16 Skrevet 12. november 2006 Vi har en på 4 mnd, og har nå fått det litt bedre på natta etter mange måltider til tider! Legger jeg ham kl. 19-20, blir det ett nattmåltid (kl. 2, 3 eller 4) før vi står opp kl 06.30 (!). Ligger og ammer og han sovner alltid etter en pupp. Har funnet ut at han sover bedre i egen seng, så da flytter jeg han over etter at han har rapet. Han våkner jo litt da, og hvis han ikke roer seg med en gang, gir jeg ham en pupp til før jeg legger ham. Et alternativ for å få bedre netter, er å vekke babyen i elleve-tolv-tida for å gi mat (begge sider +raping osv.). De gangene jeg har gjort det, har han sovet hele natta, noe som er godt både for mor og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå