temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Hva slags oppgave er det du burde ha skrevet? Hva studerer du?
dritgrei hei hei! Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 hei jeg studerer sosialantropologi akkurat nå, men jeg holder på med religion og kultur og krl og religionskultur og kulturreligion og slikt... jeg skal skrive en oppgave om religion som del av det norske kulturlivet, og den norske kulturen :-) ulturkuke...
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 11. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2006 Så spennende!!!!! Jeg begynner å få lyst til å studere mer jeg også....
moffi Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 At du ikke innlemmer dib på en eller annen måte i prosjektet ditt. I hvert fall i sosialantropologi? Lett og gøy å innhente data herifra og et herlig påskudd til å tjatre enda mer her inne!!:) Eureka!!!
Maud Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Hvis du bor på vestlandet, er vel religion og kultur nærmest to sider av samme sak? Jeg bodde et par år i Rogaland og innså brått at her i Oslo er det temmelig enkelt å ikke forholde seg til religion i det hele tatt. Sånn var det ikke i Ryfylke...
dritgrei hei hei! Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 ja det er så fint. deilig å lære - deilig å ha fleksitid, deilig å tenke, diskutere å se ting på nye måter... det er artig! skulle ønske det ikke var så dyrt!
dritgrei hei hei! Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 og jeg har jo flytta andre veien fra østlandet hvor folk får utslett og bakoversveis hvis religion er et tema, til rogaland hvor som du sier religionen sitter nesten fast i makaronien på rema...... spennende å studere midt oppi. diskusjonene blir naknere og ærligere av det, det liker jeg.
dritgrei hei hei! Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 kunne ha gjort det, men jeg skal slå noen i hodet med den oppgaven så jeg må skrive om kultur og religion... men å forske litt på dere hadde vært stas. jeg skal søke om forskningsstipend til neste år jeg... ha ha...................... "dib-damer, en frittalende minoritetsgruppe....."
Maud Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Jeg flytta jo den veien jeg også og så tilbake til Oslo. Da jeg bodde der borte hadde jeg med meg min daværende som tok hovedfag i religionshistorie som skrev oppgave om Freud og Nietsches religionskritikk. Ble noen morsomme diskusjoner i den perioden...
dritgrei hei hei! Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 han har diskutert litt med de menneskene jeg diskuterer med han da... ha ha, der vel noen der oppe som er strie i faget sitt. freud har jeg bare et utviklingspsykologisk forhold til, og niettsche har jeg ikke lest- det irriterer meg faktisk, for han er viktig, om ikke annet så fordi ha er så markant.
Maud Skrevet 11. november 2006 #11 Skrevet 11. november 2006 Han har i hvert fall diskutert med en del... Jeg synes man lever bra med bare litt Freud og ingenting Nietzsche, har lest litt mer av begge enn deg da og irritert meg mest over dem.
moffi Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 Jeg har lest "Also sprach Zarathustra"!
Maud Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 Jeg har lest den jeg også, men kan vel ikke akkurat skryte på meg at jeg husker så mye av dem. Vil anbefale "Da Nietzsche gråt" Det er en flott bok det!
dritgrei hei hei! Skrevet 11. november 2006 #14 Skrevet 11. november 2006 jojo, men det er greit å irritere seg når man faktisk har lest litt.... jeg leser lite, mener mye, lærer litt og elsker det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå