Gå til innhold

Hva kan jeg gi av mat? Trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lillegutt begynte med grøt for ca 1 mnd siden. Han har vært veldig glad i dette. Fått risgrøt om morgenen, og maisgrøt om kvelden, pluss litt fruktmos. Men for noen dager siden var det full grøtnekt. Prøvde til slutt med fruktmos i grøten, og da ville han heldigvis ha noe. Det er tydelig at grøten ikke smaker like godt lenger. I dag har jeg prøvd potet med morsmelk for første gang, dette var heller ingen suksess. Noen forslag til hva jeg kan gi som kan smake. Han må jo spise noe. Han er nå 6 mnd, og har blitt fullammet hele veien.

Noen som kan hjelpe meg?

Veldig glad for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei datter på 8 snart 8 mnd... HUn har sprist grøt siden hun var 4 mnd og det jeg har ært er å variere... Men favoritten hennes er Nestle sin 6 mnd grøt med banan og Aprikos... kjempe.. Hvordan lager du grøten? Min vil ikke ha om den er for tykk, hvis det bare ser ut som risengrøt når du er ferdig med å balnde kan du glemme det tror jeg.. det måtte vi.. Men ga henne og middagsglass... eller mos potet med melk som du sa, men du kan og ha i kokte gulerøtter og kokte tomater (bare kjøttet, ikke frøene eller skinnet)... nå når uhn begyner å nærme seg 8 mnd har jeg og begynt med litt egg i sammen med midagen. Bare mose det...Mitt viktigste råd er: Varier...og ha tålmodighet... det viktigste er at de drikker.. slutter de med det da må man kanskje begynne å lure...

Skrevet

En helsesøster jeg snakket med forrige måned ang mat til bebiser som hadde begynt med fast føde, som grønnsaker/poteter ol var å putte pitte litt løkpulver oppi for det ville gi bedre smak.

Ellers er det vel mulig å prøve en annen grøt, el ha i litt malt ekstrakt, setter også mer smak og har cvitt i seg!

Håper noe faller i smak for din lille da!!

Skrevet

Hvis han er 6 mnd ville jeg ha prøvd å gå over til 6-mnd-grøtene, den fra Nestle som heter Havregrøt med banan-aprikos eller hva det nå var ble en KJEMPEsuksess her i gården. HIPP har også en god grøt med vanilje, disse fikk Tassen til å digge grøter da han var i 6 mnd-alderen. Prøv deg frem!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.

Jeg laget grøten veldig tynn i starten, men tyknet den etterhvert. Han har gapa og spist som bare det, til det plutselig så stopp onsdag kveld.

Skal prøve med litt løkpulver i potetene for å se om det hjelper.

Hvordan er det med havregrøt, er ikke det med gluten. Hvordan introdusere denne? Burde jeg gi et par skjeer innimellom maisgrøten? Er det mange forskjellig typer havregrøt? Til nå har jeg kun brukt nestle sin ris og maisgrøt.

Skrevet

Hadde samme problem for en måneds tid siden. Han ble liksom litt lei av risgrøten og maisgrøten. Men da jeg byttet til 6mnd grøten ble han litt mer interessert. Sønnen min er veldig glad i hvetegrøt med havre, hvetegrøt med frukt, også småfolks havregrøt med eple! Sistnevnte er kanskje favoritten, synes selv den er veldig god oxo=)

Skrevet

Hei hei..

Tusen takk for svar :) Godt å høre det er flere spm har opplevd dette.

Hvordanintroduserte du med havregrøten? Har hørt en skal være forsiktig pga gluten.

Skrevet

Ja jeg var også litt skeptisk til det med gluten, men jeg tok sjangsen og begynte bare med et lite måltid den første gangen, merket ikke noe reaksjoner, og økte dermed til vanlige porsjoner. Det er godt mulig det finnes bedre fremgangsmåter her altså, men funka for oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...