Gå til innhold

Skravle og bli kjent tråd for Drammens jentene....!


Ønskejenta&Joakim070606

Anbefalte innlegg

Dæven steike, dere skravler!! :-)

 

Vi hadde en kjempekjip dag i går, og jeg var så utrolig lei meg for at vi ikke fikk møtt dere. Bilen punkterte, og det skal jeg si dere var lite festlig i striregnet og med hylgråtende baby i baksetet... heldigvis har man gode naboer som reddet dagen!

 

Jeg får heller ikke vært med på neste treff hvis det er på tirsdag 5. desember, da må jeg på et seminar (les:lunsj..) på jobben.

 

Uansett er det så koselig å se at dere holder høy aktivitet her inne!

Kos dere i badet i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det første søndag i advent nå til helga, trudde det var neste helg.. Hmm, tida går jammen fort..

 

Her må vi vel holde oss inne noen dager, snuppa er blitt kjempe forkjølet, hoster, feber og øyekatar, alt på en gang.. Kanskje like greit, så kanskje vi blir ferdige, kremt,kremt.. Blir vel storebror sin tur når ho er blitt bra!

 

Har også lyst å bli med å bade, men orker ikke siden jeg er gravid.. Føler ikke for å vise meg i badedrakt akkurat, (hihi)

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bading: Møtes i garderoben:) Ikke gøy å stå ute i regnet.....

Aga: Bare å bli med:) - og alle andre!

 

Går fort til jul nå. Jeg er alltid sent ute med julegavene, får vel prøve å begynne med de nå. Det er jo ikke alltid ting går som planlagt med en liten en, så er vel best å være ute i god tid! Selv om stort sett hvis vi er sent ute, er det ikke Eline, men jeg som er treg....

 

Ses i morgen! (badejentene)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig å bade i dag. Det er år og dag siden jeg har vært på innebadet. Fikk lit blod på tann, så jeg tenkte at jeg skulle ta med min eldste datter å bade i morgen. Hun synes det er kjempe gøy, så har hun ikke vært på innebadet siden hun har vært liten baby. Og i morgen kan mormor være barnevakt for Amalie.

 

Amalie ble trøtt av all badingen, så hun sov over 3 timer ute i vogna da vi kom hjem.

 

Jeg er aldri flink til å være ute i god tid med julegaver. Jeg skal ha dåp om to uker, så jeg burde ryddet og vasket ordntlig her hjemme.Orker ikke å gjøre det i kveld ihvertfall, for da må jeg se på finalen i skal vi danse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy å bade i dag!!

 

Nå er gullet forhåpentligvis i seng etter å ha spist en stoooor kveldsmat. Håper hun holder på den:)

Har hatt litt problemer med å få henne til å spise de to siste dagene... Tenkte kanskje å prøve litt lenger mellom hvert måltid... Vet jo at det er plass til nok mat i magen hennes til at det holder med 4 måltider, men er jo litt tidlig med så få... Noen tips?

 

Vi er vanligvis gangske sent ute med julegaver.... Tenkte å begynne snart, ting tar jo litt lenger tid med en liten en...

 

Nå er det snart skal vi danse!!!

 

Kos dere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie spiser mye mer og bedre når jeg lar det gå 4 timer imellom og det siste måltidet før hun legger seg spiser hun veldig mye. Men hun spiser 5 måltider siden hun har 1 måltid på natta. Men hun spiser ikke så mye på natta da.

Jeg hadde ikke stresset med om snuppa bare spiser 4 måltider så lenge hun legger på seg greit og er fornøyd. Amalie er ikke sulten før det har gått 4 timer heller.

 

Jeg har hvert oppe før 6 med min eldste datter hele uka, så jeg tror jeg skal legge meg snart,er så trøtt. Jeg er nemlig egentlig veldig BBBB menneske før jeg fikk barn, så da klokka viser 0550 så kvitrer jeg ikke så veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Veldig moro i bassenget altså! Gleder oss til neste gang! Jeg rakk AKKURAT å ikke få bot! Slemme p-vakta stod og noterte da jeg kom "springende"! Han lo godt av meg der jeg vaglet mot han med 2 bagger og joakim i bilsetet! Mobilen min ringte og.. Ja.. Alt skjedde der og da! Han mente at nå var jeg heldig! Ja.. Det var jeg nok!

 

Mamman til Eline: Det kan godt hende Eline driver og lærer seg noe nytt! (motorikk eller sosialt osv) Da spiser de mindre og er mindre interissert i mat! Men det er jo bare å prøve seg frem! Hun sier nok ifra om hun syntes hun får for lite! (Så bildet av oss.. Herregud jeg er skremmende lite fotogen!! Og jeg skal jobbe med å få vekk de søple sekkene jeg har under øyne!) =)

 

Niva: Så koselig!! Da blir sikker store søster kjempe glad! Så kanskje hun sover litt lengere om morgen så du og får tatt igjen litt søvn! :-P

 

Ja.. julegave handel ja.. Jeg er ganske så ferdig med det meste.. (Thank you internett) Bare litt små ting igjen! Og det skal jeg ikke handle imorgen! Jeg har lært.. Lørdag=MASSE FOLK!

 

Nei.. Nå sovner jeg nesten foran data'n! Senga nå! Reparere ringene rundt øyne..

 

og til de andre drammens jentene som er innom i kveld: Kos dere med fredags kvelden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det ble lite bading i går. Min mann og jeg spiste noe dårlig mat på fredag. Så vi lå rett ut med oppkast og diare i går. Fytti rakkern for en dag. Heldigvis kom mamma og passet barna.

 

Vi får prøve og bade med storesøster neste helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her inne på en liten stund, har hatt nok med meg og mitt...

Men nå er ting litt lysere!

 

Jeg har fått fødselsdepresjon og har plundret litt med det, gått litt over stokk og stein og jeg er elendig til å si fra når JEG ikke har det bra, er mye bedre til å passe på alle andre, er enklere enn skulle forholde seg til egne problemer:p

 

MEN i dag har jeg vært hos legen, han tok meg faktisk kjempeseriøst, jeg fikk piller og time på mor og barn klinikk (privat) i morgen. Gleder meg veldig til ting blir bedre, men har jo allerede kommet langt siden jeg har skjønt hele greia selv og vært flink til å skrive ned hva jeg har følt. Har også greid å sette meg ned fortelle mannen min og bestekompisen min hva som har foregått oppi pappskallen på meg:p

Nå bruker jeg BiMgjengen min som terapi, og dere. Hjelper faktisk å skrive det gitt, hvem hadde trodd det! hehe...

 

Jeg gleder meg veldig til neste treff forresten, og må også fortelle at det har kommet noe godt ut av hele greia ogs, vesla har fått mye bedre rutiner, sovner tidlig om kvelden og sover nesten hele natta, fra ca 2030 til 0530 omtrent. Er så deilig for en sliten mamma! hehe...

 

I morgen er det BiMtreff på Glass kl 1230, nesten alle sammen har fått babyer nå riktignok... Om noen har lyst til å svinse innom er dere hjertlig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillab: Uff.. Veldig veldig trist å lese at du har fått fødselsdepresjon. Det må være helt forferdelig! Godt du har kommet deg til legen og blitt tatt alvorlig, for det er så veldig alvorlig lidelse å ha. Og så veldig vondt for en nybakt førstegangs mor som så gjerne vil elske sitt barn, men ikke føler hun strekker til. Det er beundrings verdig at du har tatt bladet fra munnen og erkjent dine følelser og tanker, for det er så viktig å tenke på seg selv også! (og det er veldig fort gjort å glemme seg selv, når man har et lite barn som krever deg hele døgnet) Jeg håper de klarer å gi deg den hjelpen du trenger og at du får godt med avlastning hjemme også! =) Og du skal se at du har lysere dager i møte fremover! Våre tanker her i Lier går til deg! *trøsteklemmetilla*

 

Hadde vært hyggelig å møte dere på glass, men jeg tror jeg og Joakim får ta en hjemmedag. Både jeg og han er slitne om dagen! Vært mye "flying" i det siste!

 

Niva: Isj.. Kjedelig at helgen deres ble ødelagt! Godt mamma'n din kunne hjelpe dere! *mammaer er gode å ha altså*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer, her var det jammen stille!

Har vært hos BUP i dag og de er så snille med meg atte! Hehe...

 

Bare kom til å tenke på noe, tirsdagene kl 12 er det babykino og neste tirsdag kl 12 er det James Bond...

Kanskje vi skulle prøvd å gå på kino noen av de tirsdagene vi treffes? Og så ta lunsj etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg kan jo skrive noen ord om oss også =)

Jeg er 28, sambo er 27, og vi har sammen en liten gutt på 11 uker.

Vi bor i Lier.

Jeg og lillegutt har ikke vært med på noen treff, verken med BIM eller DIB, men jeg har veldig lyst nå. Så mulig vi kommer på treffet til tirsdagen. East Lake, er det den restauranten som ligger rett ved gamle kinoen?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Mamma og Jørgen *

Velkommen i gjengen!!!!

11 uker ja, da er han ca like gammel som Eline da!

Min Embla er 10 uker og en hel dag i dag:p

Eline er 10 dager eldre.

 

Skriv deg inn på fødelisten litt lengre ned her også kanskje?

 

Takk for hyggelig lunsj i dag dere som var med, koste meg masse masse og har så godt av å komme meg ut litt, Embla også, hun sovnet faktisk mens hun spiste kveldsmåltidet og peip bare litt når jeg flyttet henne over i vuggen:) Det er så utrolig deilig... (da var forøvrig kl 1930 så jeg har nok engang hatt hele kvelden til å kose meg på! Fantastisk!!!!)

Håper vi får se Eline i nye lekre klær neste gang da, buksa var så søt!

Og kjolen til Amalie (du kjøpte den tilslutt ikksant niva?)

 

Hmmm, nå skal jeg se en film med søte snille mannen min og legge meg. Trøtt (og sovepilletingene bidrar jo ikke akkurat til å holde meg våken:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, velkommen til "gjengen" * Mamma og Jørgen *, kjepme koselig med flere som blir med! (Vi er forøvrig også fra Lier) Og koselig at vi blir fler gutter, er jo nesten bare jente bebiser! (Joakim klager ikke altså! ;-))

 

Tillab: Ja, er det ikke herlig med voksen tid på kvelden?? Jeg nyter det HVER ENESTE DAG! =) Godt å høre at Embla begynner å ville lalle litt tidligere om kvelden!

 

Igår la jeg meg altså 19.30, og joakim la seg 18.45... Vi var utslitte begge 2 gitt! Jeg klarte ikke stokke ord, eller fullføre setninger. Så sinnsykt trøtt og sliten har jeg aldri vært! Fant ut at det var like greit å gå å legge meg! Angrer ikke på det idag nei!!! Jeg føler meg mer opplagt enn på lenge! (lenge LENGE) Og godt er det, for Joakim har sytemaraton idag.. Herlig.. Jeg håper for gudsskyld at de tennene kommer frem snart!!!!

 

Ellers gleder jeg meg til imorgen! 1 desember og jeg skal pynte til JUUUUUUUL!! *elskeroggledersegtiljul*

 

Takk for igår, det var som alltid veldig koselig! Både bading, og lunsjings på Pigen etterpå! Nå skal både jeg og tøtte ta oss en lur.. *herlig*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempekoselig med lunsj på pigen i går. det er deilig å komme seg lit ut. Ja det hadde vært gøy å gå på babykino en gang. Det har jeg aldri prøvd.

Tillab : Det er godt Embla legger seg så tidlig, det er deilig med voksentid på kvelden. Amalie legger seg forløpig 20.30. Jeg kjøpte kjolen, skal bruke den når hun skal døpes neste søndag.

 

Vi ses på tirsdag

mamma til jørgen det hadde vært kjempekoselig om du ble med på tirsdag.

 

Nå tror jeg skal snart komme meg ut og trille en tur i den fine været

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skravle*

 

Nå er det lenge siden jeg har skravlet her...

 

mamma og jørgen: Hjertelig velkommen neste gang!

Joakim er en liten sjarmør! Alle jentene sloss om oppmerksomheten, så nå får han litt konkurranse:)

 

Ønskejenta: Skal du bare sove i hele dag, eller? hihi

 

Selvfølgelig tar vi på nyeklærne neste gang! hihi Vi har på buksa i dag!

 

Jeg og nyter hver eneste kveld vi klarer å få lagt henne tidlig! I går var faktisk første gangen hun la seg kl sju og ikke sovnet i armene våre først. Var litt småsutring, men klarer å sovne alene:) I dag er hun litt snørrete, og hadde bittelitt feber i stad. Men ikke nå lenger:) pappan har vært litt syk, så da er det vel vanskelig å unngå..

 

Takk for i går alle sammen! eline gleder seg til neste bading allerede!!!!

Neste gang på babysvømminga skal vi forberede til dykking:)

Mamman gleder seg litt, og synes det er litt skummelt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana var også helt slått ut i går:)

Hun sov jo litt inne på Pigen, så fortsatte hun og sove i bilen helt til vi var hjemme og vi var innom på Gulskogen også:)

 

Tror jeg holder meg unna babykino;)Men har vært på det med Adriana når hun var mindre og det var kjempe moro:)

Men er litt redd for at hun er litt for urokråke nå;)Men jeg kan bli med når neste kommer da:)

 

Niva:Lykke til med dåpen til søndag!!

 

Jeg stiller også på tirsdag og forhåpentligvis på onsdag til litt mer bading, og denne gangen skal jeg ikke bli såååå forsinket;)

 

Ha en flott helg det skal vært fall vi, skal på julebord i helgen i Geilo og reiser allerede i dag, Adriana skal være med:)

Sambo jobber for sin far så de har alltid hatt en mer familietur enn julebord, krysser finga for at det er litt snø der da:)

 

HA EN GO HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma&Adriana+babyimagen:): Gooood tu til Geilo! Kos dere på tur!! Deilig å komme seg ut nå i disse førjuls tidene!

 

Tillab: Jeg kan gjerne være med på babykino, men orker ikke være med på james bond! Det er skikkelig ikke meg film altså! =)

 

Mamman til Eline: Hvordan ble bollene?? ;-)

 

Ellers er det første desember idag, og jeg skulle egentlig pynte til jul idag jeg da.. Hadde gledet meg meg skikkelig og greier.. Men i stedet skal dagen gå til å vaske vegger og tak og ja.. Hele Huset.. Jeg klare nemlig å overfyre igår.. Jeg trodde det var pipe brann, for under akkutten så fyllte huset seg med røyk!!! *herregud* Heldigvis hadde jeg besøk av ei venninne.. Så hun hentet ut joakim som lå i en dyp søvn og satte seg i varme bilen med han.. Vi ringte brannvesenet og sambo som var ute på en jobb.. Politiet kom, brannmen kom, sambo kom.. ha ha. Det var bare røykutvikling dah, men vi valgte å dra på legevakten å få joakim undersøkt! gud , hvor redd jeg var altså!

 

Takk og lov for at det gikk så bra som det gikk!!! Alt er fint med joakim og oss! Til og med katten ble "reddet" ut av en av disse brannmenn kjekkasene! (menn i uniform = WOW) Så i natt har vi sovet hos min mor.. NOE trøtt idag! =) Vi har forøvrig fått fyringsnekt, noe som er like greit. for det skal bli LENGE før jeg tør å fyre igjen!!!!!!!!!!!!!

 

klem fra "Lord of the flames...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig skummelt!!!!!!!! Og kjedelig å vaske!!!! Bra det går bra med dere!!!

Bollene ble bra! Men bedre sist (heldigvis vet jeg hva forskjellen er) - Så hvis dere trenger pause... hihi. Vi må jo alltid ha boller i fryseren tilfelle det kommer overraskende besøk! Eller hvis det er planlagt, så kan det jo hende det er rykende ferske boller:)

 

Jeg har sett james bond, men er gjerne med en annen dag! Kanksje 12. ? Da går meneskenes barn:) Vet ikke om den er bra, men...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hei:)

 

godt å høre at det gikk bra med dere Ønskejenta&Joakim, skummelt det der med brann..

 

hyggelig å gå tur i går Anja:) det hadde vært gøy og fått til igjen:)

 

hadde vært morro med litt kino på de treffene også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi som dere har skravlet i dag:)

 

Menneskenes barn har jo en spennende omtale da, er jo mulig å prøve, er visst siencefiction, noe om at menneskeheten har sluttet å reprodrusere seg og står i fare for å bli utryddet eller noe... (kan jo være bra, men også veldig dårlig.)

 

Brann ja, moro å vaske etter røykutvikling, neeeeeei... Blir fiiiine sotfarga vegger tenker jeg:p hehe...

Godt alt gikk s bra, skummelt med de små og sånt.

 

Apropos vasking, om noen har en energiboost så er det bare å komme en tur til meg og vaske litt;) Lurte mannen min til å vaske soverommet i dag, tror kanskje jeg nesten må gjøre det selv i morgen. han brukte nemlig hele 3 minutter tror jeg på å vaske gulvet! Mannfolk!

 

Pynte til jul ja, kanskje jeg og må få tatt julevask og pynte litt, har ikke så mye pynt da, siden jeg har feiret julen hjemme hvert år og bodd så smått at det ikke har vært nødvendig med noe særlig pynt, bare litt småtteri...

 

Har forresten hørt fra Endelig Mamma, vesla hennes har hatt litt mageproblemer men de kommer sterkt tilbake etterhvert:) *savne*

 

Nå er det Eddie Murphy Raw for alle penga, morsomt. Har du ikke sett den allerede, gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn på dere, alle sammen! Nå står jeg på hodet og ordner og styrer til dåp i morgen, det er jammen litt av en sjau!

 

Kan anbefale babykino, var på tirsdag og det gikk så bra! Ingeborg var skikkelig interessert, og nistirret på Brad Pitt. Skjønner henne godt, selv om han ikke var så veldig hunk i filmen egentlig. Fin film, forresten: "Babel".

 

Kan ikke være med på tirsdag som kommer, men blir mer enn gjerne med neste gang.

 

Tilla: Raw er hysterisk morsom, og absolutt det beste Eddie Murphy noen gang har gjort. En annen som også er vanvittig morsom, og litt i samme sjanger, er Andrew Dice Clay (Ford Fairlane). Koser meg veldig når jeg ser på det.

 

Jaja, nå kaller matlaging, bordpynting, amming og alt annet som må gjøres. Egentlig kaller senga mest av alt, Ingeborg sover så ufattelig dårlig. Det er jammen godt hun er så søt og god...;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...