Gå til innhold

Hvordan ser dagen ut for deg og din på 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan andre har det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir mye underholdning av baby!

Er mye hjemme, går noen småturer. drar han med rundt på gulvet i huset og rydder her og der.

Jeg bærer han mye i grunn...

Når han sover sitter jeg her - sitter mye i tlf også.

Og hos dere da?

Skrevet

De største barna står opp i 7-tiden. Babyen sover videre i sengen litt etter at jeg har stått opp for å begynne med frukost til dem. Når hun våkner, spiser vi frukost og kler på oss, så triller vi i barnehagen til kl 10. Da sover hun alltid i hvert fall så lenge vi triller, men våkner som regel når vi kommer hjem. Ammes tilbake i søvn på fanget.

Vi er hjemme eller i besøk eller på handletur etter det. Hun har ingen annen fast lur eller måltider - spiser og sover alt ettersom. Hun er som regel med i mei tai-bæreselen og henter søsknene i barnehagen kl 15. Sover som regel litt sent på etermiddagen. Ammes i søvn på sofaen, og våkner for flere små måltider et pat timers tid. Legges over i vuggen når jeg legger meg. Kommer oppi dobbeltsengen til første nattmåltid, og sover sammen med meg der resten av natten, med flere måltider underveis.

Så begynner vi neste dag på samme måte ...

Altså, ingen strenge rutiner. Amming, soving, trilling/bæring og våken tid i lag med mamma, pappa og familien ellers alt etter behov. Deilige dager!

Skrevet

Glemte jo å fortelle hvordan vi har det her :)

står opp ca 08.30. Ferdig med mat rundt 09.15. Så spiser jeg frokost mens tulla leker litt i vippestol eller på gulvet. Så tar jeg meg enten en dusj evt. steller meg på badet.(hun sitter i vippestol og ser ivrig på :) Så leker vi litt sammen på gulvet, til hun blir trett sånn ca rundt 11. Da er det soving til rundt 13. Da rydder jeg, sitter med PC, vasker klær og flasker osv. Når hun våkner er det mat igjen. Så tar vi oss kanskje en tur ut etterpå, enten besøk eller triller tur.

Grøt kl 16 ca. Etter det kommer pappa hjem og leker og tuller. Så lager vi middag (av og til har jeg vert flink og laget til han kommer hjem :)...mer lek, og kvelds rundt 19. 19.30 ca - sove!

Ganske sliten når kvelden kommer, så blir ofte kvelder foran TVen eller PC :)

HI

Skrevet

har en gutt på snart 6 mnd.

våkner 09-10.00.

flaske+ leking+ legge seg igjen (litt grøt)

sover 1 eller 2-3 timer.

deretter amming og så middag+ gå tur ute eller leke inne(ligger på madrassen i stua)

så amming+ sove 30 min.(kveld)

ved 19.00 tiden, grøt+ melk +massasje+ bading og deretter god natt.

Sovner som regel selv, ved hjelp av koseklut og bamse ved nitiden.

Våkner alt fra 1 til 2-3 ganger for amming om natta.

Men selfølgelig er ikke alle dager like:)

Skrevet

Selvføgelig! Det inngår i å være hjemme/i besøk/våkentid i lag med mamma, pappa og familien!

Skrevet

har det veldig likt som deg. men er også mye ute med venner midt på dagen. men ikke hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...