emil070706*kom*140706 Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 begynte dere med frukt pureer samtidig med grøten at han kan få frukt puree evt på dagen og grøt på kvelden eller skal det gis sammen..?? og når startet dere med måltid nr 2.....og hva var det .. grøt måltid til eller middag......`???
Gjest Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 var rundt 4mnd da hun begynte med 2 grøtmåltider. da var det grøt til frokost og kvelds
sjokoBolla Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Dytter litt. Lurer jeg også på. Kan det være lurt å gi grøt til ene måltidet, og frukt eller grønnsakspuree til det andre....eller to grøt?
emil070706*kom*140706 Skrevet 10. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2006 dytter litt jeg og lurer på når dere begynte med grønnsaks pure
Cammy1 Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Jeg begynte med grøt da hun var litt over 5 mnd, pga dårlig vektøkning. Begynte da med ett grøtmaltid. Men etter en uke hadde hun gått ned enda mer i vekt, og fikk da beskjed om å begynne med to grøtmaltider. Var helt ok å øke etter en uke sa de og da også med en annen grøt type. Vi har foreløpig ikke begynt med noe annet enn grøt (hun er 6 mnd nå), det skal ikke være nødvendig, synes det er grit at hun får bruke god tid på å venne seg til grøt, også får vi begynne med litt potet mos eller annen grønnsaksmos etterhvert. Men det er visst ingen annen hensikt med å begynne med det enn at man starter tilvenning til nye smaker.
Mammen til Teodor :) Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Vi begynte med grøt når Teodor var 4 mnd gammel, han fikk også fruktpurè som dessert - bare noen få skjeer, men nok til at det var en gevinst etter å ha vert flink gutt og spist grøt Vi økte til til to måltider når han var 5,5 mnd. Nå er han 6 mnd og en uke og han får følgende; frokost; brystmelk og morsmelkerstatning lunch; 2/3 middagsglass, 1/3 glass med fruktpurè (dessert) og brystmelk middag; 1/3 middagsglass, brystmelk og morsmelkerstatning kvelds; grøt (laget på 100 ml vann), 1/3 glass med fruktpurè, og det han vil ha av brystmelk (ikke så mye) Kommer nok etterhvert å gi fruktpurè som mellommåltid i forbindelse med å gå over til brødmat. Nå skal det nevnes at vår kjære sønn er veldig interessert i å smake på nye ting. Han er gal etter alt jeg putter i munnen og SKAL smake - jeg lar han smake - han er gammel nok til det nå. Og det er ganske artig å se hvordan han reagerer. Holder han selvsagt klar for sitrus frukter, honning, sterkt krydret mat og sukret mat. Han likte heller aldri 4 mnd middagsglassene.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 Jeg ser at den lille hos deg er ca 4 mnd,da synes jeg at det er mer nok med 1 grøt måltid om dagen.Magen er veldig ømfintlig da de er så små,så hadde ventet kanskje til han var nærmere 5 mnd med 2 grøt måltider,frukt purre kan du jo gi som et lite mellom måltid:O) Startet med grøt måltid nr 2 da han var ca 7 mnd.Startet med middag da han var ca 7,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå