Benni-min Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 sønnen vår på 3,5mnd sover i seng på natta og har til nå brukt vogn eller kurv i stua på dagen. Men de siste to ukene har han begynt å sove så lite av gangen på dagtid. Kanskje bare 20 til 30min. Men han sover 12-13 timer i strekk på nettene. I går prøvde jeg å legge han i senga på dagtid også, og da måtte jeg tilslutt vekke han for at han skulle få i seg noe mat. Da var det 4 timer siden sist måltid. Det jeg lurer på er om det er lurt å bare legge han i senga på dagtid også, eller om han vil tro han skal sove for natten og sovne mye tyngre å sove lenge. Blir babyer forvirret av å ligge i senga på soverommet hver gang de sover. Jeg har alltid tenkt at han skal vite at når han kommer i senga,så er det natt. Ligger han i vogn eller kurv, så er det kortere lurer (altså dagsoving). Ville dere lagt han i seng på dagtid også, og bare vekket han til måltidene? Vil ikke ødelegge de gode nettene vi har ved at han sover for mye på dagtid. Han er frisk, blid og glad ellers.
-carina- Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Hei Heidi! Akkurat som å høre om min Karsten... Har vurdert å begynne å legge ham i senga på dagtid også, for kanskje han får sove bedre da. Tenkte da eventuelt å ha mer lys og lyd rundt ham enn det er på natten for å signalisere at det ikke er natt... Han legger seg veldig greit å sove for natten, men på dagen trenger han endel byssing for å slå seg til ro. Er redd for å ødelegge slik at han begynner å tøyse med nattsøvnen... Fint å høre om det er andre med erfaringer! )
3godklumper Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Jeg har nå baby på 5 og en halv måned og tenkte også dette med forskjellige soveplasser. Men nå sover han i seng på dagen også. Det er faktisk det som fungerer best for han. Han sov så kort i vognen etterhvert med mindre jeg trillet hele tiden... Ang. vekke barnet så er min erfaring at sover de lenge på dagen så trenger de dte og med mindre hun er småspist til måltider så trenger du ikke vekke henne. Hun våkner når hun er sulten nok. Og dette affiserer nok ikke nattesøvnen på flere måneder enda. Oj, kanskje litt påståelig tone her - det var ikke meningen ... Bare min erfaring.
Benni-min Skrevet 10. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2006 Han var ganske tynn og liten, men nå begynner han å legge på seg. Har fått beskjed om å ikke la han gå mer enn 4t mellom hvert måltid. For et par uker siden fikk jeg beskjed om dette, før har jeg fått beskjed om å mate hver 3.time. Så jeg får se hva som fungere. Kanskje la han sove med lyset på om dagen. Han har bare et bittelite vindu på rommet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå