Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Ja da har svigermor begynnt å lagt seg oppi! Vi skal gifte oss om 2 mnd, med kun de nærmeste tilstede, alså foreldre, forlovere og søsken med følge. Det blir middag og kaffe etter vielsen, noe mer ønsker vi ikke. Men no har svigermor begynnt med at det er normalt å invitere faddrene sine. Hadde vi skulle giftet oss med 100 gjester hadde de selvfølgelig blitt bedt, men dette er mennesker vi har svært liten kontakt med, å jeg ser ikke på faddrer som vår nærmeste familie. Trodde at i 2006 fikk man selv bestemme hvem som skulle inviteres i et bryllup, det er da vel ikke noe som lenger tilsier at slik å slik skal det være. Håper å få noen synspunkter fra dere angående invitasjon av faddrer.
Gjest Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Når dere skal ha et sånt type bryllup, så mener jeg absolutt at dere ikke trenger å invitiere faddere. Reglene for gjestelister er vel de samme, strengt tatt, nå som da svigers giftet seg, men de gjelder da vel ikke når dere skal ha et sånn lite og intimt bryllup. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 er både enig og samtidig litt uenig jeg da.... Siden dere har liten kontakt med fadderene deres, så skjønner jeg at dere ikke ber de. Men hadde dere hatt en del med de å gjøre, så hadde jeg bedt de. Vanskelig det der gitt, når man begynner å blande seg opp i tinge og tang...
Merete S. Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Dersom dere ikke ser på fadderne som noen av deres nærmeste, og dere skal ha et lite bryllup, er dere absolutt ikke forpliktet til å be fadderne. Dette er DERES bryllupsdag, og det er DERE som bestemmer!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Hiver meg inn litt seint i debatten jeg. Det er deres dag. Når så få er samlet til et intimt bryllup vil det bli kunstig å skulle ha faddere tilstede, især da du ikke synes de er som "nære" å regne. Faddere har en kristen oppdrager funksjon visstnok, og jeg vet ikke om de har vært mye involvert i livet ditt. Jeg synes uansett du skal gjennomføre dagen slik det passer deg. Selvfølgelig er det mange som kunne vært invitert. Den alltid snille kollegaen, naboen som alltid vanner hagen når dere er på ferie, osv. Men slikt er ikke nødvendig hvis ikke du vil det. Nyt din dag. Du har forhåpentligvis funnet Drømmemannen og skal bare gifte deg en gang. Masser til lykke:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Sjønner deres dilemma, har opplevd det selv også... Men vi sa i fra at dette var vår dag, og etter å ha tatt de mest nødvendigste hensyn er alle fornøyd med gjestelisten ) Ettersom dere skal ha det bryllupet dere skal ha, og de ikke står dere nære, hadde jeg ikke invitert faddere. Dette er en gammeldags greie syns nå jeg! Vi skal ha "vanlig" bryllup, med alt av venner og familie, men likevel er det noen faddere som ikke blir bedt. Når jeg ikke har snakket med de på mange år, og de ikke bryr seg ellers, hvorfor skulle de gjøre det den dagen?!?! Gjør som du vil, og Go for it!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Jeg mener dere slettes ikke trenger å be faddere. Det hadde dere ikke trengt om dere skulle hatt et stort bryllup heller. Jeg mener det går mer på hvor mye kontakt dere har med fadderne deres bla.
Lille jente Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Vi skal ha 60 gjester i bryllupet vårt, men har funnet ut at vi bare skal ha vår nærmeste familie og beste venner. Ergo inviterer vi ikke faddere. Viss ikke svigermor skal betale for hele gildet har hun ingenting hun skulle ha sagt. Uansett er det deres dag, og dere som må få velge hvem dere vil ha rundt dere på denne store dagen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå