Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Jeg har ikke veldig lyst......hater å snakke foran store forsamlinger. Men føler at det er forventet av meg. Noen andre i samme situasjon? Tusen takk:)
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 gruer meg ja..tenkte å vise en mucee film far tiden vi har hatt sammen og en tale etterpå hvor takknemlig jeg er for kjærligheten og han
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Hvor vanlig er det at bruden holder tale da? Jeg har ikke vært i bryllup hvor bruden har talt.... Noen med andre erfaringer?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 alle bryllup jeg har vært i har både brudgom og bruden holdt tale..men det betyr jo ikke at du må det....Man trenger da virkelig ikke å gjøre som andre....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Dette står som en mare for meg også Jeg har tenkt å være litt sleip og rett og slett få laget et veldig fint kort til ham, hvor jeg skriver ned det jeg evt ville sagt i en tale. Da blir personlig og flott uansett Lurt eller ?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Veldig lurt det...laget en muvee film jeg med kommentarer
Jenny-penny Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 jeg driver å lager en powepoint-presentasjon med bilder, som jeg skal lese litt tekst ved siden av. tenker det blir ett morsomt avbrekk for både oss og gjestene. ikke forventet at jeg skal si noe, så dette blir en overraskelse for alle.
Sol-A Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 Det er IKKE vanlig at bruden holder tale. Det er brudgommen som skal holde tale og takke for bruden. Første gangen jeg giftet meg ønsket ikke min mann å holde tale. Han lagde derfor en sang. Jeg derimot holdt tale fordi jeg hadde lyst. I mitt andre bryllup sa jeg ingenting, men min mann derimot holdt en flott tale for meg. Det er DIN dag. Gjør det du har lyst til selv!!!
Maud Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Om det er vanlig eller ikke kommer vel an på hvem du spør og hvem du har vært i bryllup hos. Mine venninner har holdt tale alle sammen og det gjorde jeg også. Jeg likte det da, men synes ikke man må gjøre det hvis man ikke vil.
Gjest Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 har ikke vært i bryllup hvor bruden holder tale.. men selv skal jeg faktisk synge.... som en overraskelse til kjærsten
Merete S. Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Hei. Jeg skriver taler og sanger for folk på oppdrag, og det er nå svært vanlig at bruden gjør "et eller annet", viser bilder, leser dikt, eller har sang eller tale. Tips hvis du bestemmer deg for tale: Talen kan skrives som et eventyr, da kan du lese den som en fortelling, og det føles for mange mye tryggere. Du kan også få laget talen som en prolog, det vil si at den skrives på rim, da har du litt rim og rytme å holde deg til, det gjør det for mange også enklere. En helt personlig sang, som handler om dere to og din kjærlighet til din mann, pleier også å slå veldig godt an. Uansett er det viktig at du gjør det som føles riktig for deg. Du skal IKKE føle deg forpliktet til å gjøre noe som ødelegger dagen fordi du gruer deg. Jeg har ikke lov til å legge ut link til sidene mine her, men gå inn på for eksempel bryllupsdagen.no eller google på bryllup tale, bryllup sang osv, så finner du mange som kan hjelpe deg. Pass bare på å velge noen som ikke krever penger før du er fornøyd med resultatet. De fleste blir svært positivt overrasket over hvor personlig en sang eller en tale skrivet av en "fremmed" kan bli. Vær obs på at ferdiglagede taler og sanger som du finner på nettet, ikke alltid står til forventningene.... Lykke til, uansett hva du velger å gjøre, det er HELT opp til deg!
Mamma til to! Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Jeg er også en som ikke liker å snakke for store forsamlinger. Jeg har ingen planer om å holde tale, og har heller ikke vært i bryllup hvor bruden har holdt tale. Tenkte å lage en sang e.l.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 hei! jeg sang han en sang jeg hadde funnet som jeg syntes passet til han og oss. syntes det var vanskelig å skrive tale, så da ble det slik. Han hadde håpet på at jeg skulle synge, men trodde ikke jeg kom til å gjøre det. Var ikke helt sikker jeg heller, men i ettertid er jeg kjempe glad jeg gjorde det:-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #14 Skrevet 19. november 2006 Jeg holdt ikke tale, men min mann holdt en liten takketale til alle som kom i brylluppet, samt at venner og forlovere holdt noen taler og hadde powerpoint show (som en overraskelse til oss og det var kjempegoy!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå