barbamamsen Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 jenta vår på 18 mnd er syk i dag. våknet i 22 tida i går kveld med 39,7 i feber. har nesten hele uka her vært sur og grinete i bhg men ikke hatt feber. våknet flere ganger hver natt her hjemme også. hun har vært vedig hard i magen disse siste dagene og bæsjet bare en gang pr dag og kanskje også "hoppet over" en dag med bæsjing. så i munnen hennes og ser at hjørnetenne oppe er i annmarsj, men at hun skal bli så elendig av det da? i hele dag har hun bare ligget som et "slakt" på sofaen, i senga vår eller på mitt fang. ligger bare å stønner somom hun har vondt. bæsja nå istad og da hylskreik hun:o( er fortsatt veldig varm men jeg har ikke målt tempen ettersom hun hyler bare vi nærmer oss stumpen hennes. ikke rød der eller noe men hun har vistnok veldig vondt da. jeg er veldig bekymret ettersom hun normalt er et meeeeeget aktivt barn som er høyt og lavt bestandig..... huff;o( ga henne en febernesettende i natt som ikke fikk ned feberen men som hjalp slik at hun sovnet iallefall. ga henne en igjen i morgest, men nå tror jeg at jeg venter litt. noen forsalg?
Gjest poda Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Jeg ville ha tatt henne med til legen med en gang, siden hun tydelig er plaget.
Bubba75 Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Ville ringt legen jeg, hvertfall siden feberen ikke går ned av paracet. Og gi henne noe som regulerer magen. Yoghurt, kiwi, maltekstrakt, ol. God bedring!
annie-77 Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Hei. Høres mye ut som vår jente når hun fikk tenner! Et par tips: La henne spise mange rosiner, da løsner det gjerne i magen. Druer er og fint. Gi henne lett mat som ikke er så tungt fordøyelig, kanskje suppe fra kopp kan smake. Smør dentinox på gommene. Lykke til, håper tennene kommer frem snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå