Gå til innhold

Spesielle guttenavn. Hvilke kan vi bruke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi liker navn som ikke akuratt er mye brukt, men vil ikke at navnene skal bli oppfattet som kjempesære og vanskelige å skrive. Så derfor lurer jeg på hva dere synes om navnene på denna lista. Fine, sære, vanskelige å uttale/skrive, spennende?

 

Luka

Alvin

Mindor

Emrik

Malik

Nias

Matteus

Cornelius

Jeremias

Sakarias

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Malik og Matteus er kjempefine navn! Er ikke Malek også et alternativ? Synes egentlig at ingen av navnene var for spesielle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Alvin

2) Emrik

3) Cornelius

4) Sakarias

5) Nias

6) Jeremias

7) Matteus

8) Mindor

9) Luka

10) Malik

 

Jeg synes Alvin er et kjempefint navn! (Albin også). Men om det viktigste er et spesielt navn bør dere gå for Mindor, Nias eller Malik. Har ikke hørt de før, men Luka, Sakarias, Emrik, Matteus og Cornelius dukker stadig opp i innlegg på denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka - ikke fint med norsk uttalelse

Alvin - Fint og spennende

Mindor - litt sært

Emrik - Fint

Malik - Spennende

Nias - litt fint

Matteus - ganske så fint

Cornelius - sært

Jeremias - ganske fint og veldi spesielt

Sakarias - spennende

 

Liker best:

Emrik

Alvin

Matteus

Jeremias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rangerer gjerne :)

 

1. Sakarias

2. Emrik

3. Alvin

4. Matteus

5. Nias

6. Cornelius

7. Luka

8. Jeremias

9. Malik

10. Mindor

 

Hva med Thias? Mio? Silas? Birk? Tille? Tinius? Albin? Linus? Max? Elliot? Emilian? Wilmer? Neo? Hadrian?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker:

 

Alvin

Emrik

Matteus

Cornelius

Sakarias

 

Men de andre liker jeg ikke.. Men alle dem jeg skrev opp her liker jeg:) Skjønne navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i familien har et litt preget syn på Malik, det har blitt til et navn på alle slags slubberter, tullekopper og ja, jeg må innrømme det, innvandrere. Det oppstod en gang for mange år siden da mine foreldre arrangerte messer og det kom mange pakistanere med sånne lykkeboder. Flere av disse hette Malik, og derfor ble de til Malikene... Så nå kan vi si "ikke vær malik", "uff, selgeren var en skikkelig malik", og kun familien vet hva det innebærer... Skikkelig dårlig, men egentlig litt internt morsomt... Så derfor kan aldri det navnet bli noe annet enn et tullenavnt for meg!

Men når det er sagt, mange av de andre navnene var flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min heter Alvin og vi er storfornøyde med det navnet! For det meste bare positive tilbakemeldinger også. Derfor stemmer jeg jo på det..

 

Ellers synes jeg Cornelius og Sakarias er ganske fine, men ville nok ikke valgt de selv på grunn av at jeg synes de er litt lange. Men det kommer jo an på om det er ett eller flere etternavn (og evt. hvor lange disse er), om gutten skal ha flere fornavn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en liten gutt som heter Zackarias, så det er et navn jeg vente meg lett til. Litt uvant til å begynne med, men nå liker jeg det godt. Synes Luka er fint også. Ellers var navnene litt "sære" etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...