Tord_og_Trym Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Er det noen her som har en liten baby på noen få måneder og som er gravide igjen??? Noen erfaringer og tanker rundt det hadde vært fint å få.....
mariell82 Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Håper noen kan svare deg lurer på det samme jeg og:-)
To.små.vakre Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Hei jeg har 14 måneder mellom min gutt og jente. Så gutten min var ca 5 måneder når jeg ble gravid. Jenta mi er nå 2,5 måned. Vi koser oss masse. Det var godt med hjelp av familie og venner når jeg var gravid. Ble tungt på slutten med en gutt som gjerne ville bli bært på. Vi har ikke merket noe sjalusi på storebror etter fødselen, han er nok for liten til det. Vi ser allerede at søskenkjærligheten er der. Storebror vil kose og trøste når søstra er gråter. Lillesøstra elsker å se på broren sin lege, da smiler ho stort. Det er viktig å planlegge dagene så man ikke skaper stress situasjoner. Spesielt når man skal ut. Når man skal kle vinterklær på to barn og huske på alt som skal med, er det greit at man ikke må lete hele huset rundt etter småting. Vi har begge barna hjemme så dagene må legges opp slik at storebror får aktivisert seg litt. Derfor er en god søskenvogn et absolutt for for oss Det som er den største ufordingen for oss nå er leggetid når jeg er hjemme alene. da er store brortrøtt og lillejenta vil ha oppmerksomhet. Har blitt noen kvelder med gråt fra begge to, da er det slitsomt. Regner med at vi får gode rutiner på akkurat dette etter hvert. Det jeg ihvert fall gjør er å ta på begge pysj samtidig slik at ikke store deler av kvelden går med til å være på badet. Når storebror er lagt blir det tid til å kose meg jenta mi. Det er deilig. Vi syns det er kjempe flott med to tett. Hverdagen får fint. Det var en større omveltning når førstemann ble født. da var jo alt nytt. Nå har vi vært gjennom det meste før. Litt langt dette og kanskje rotete, men håper noe av det er til nytte.
Tord_og_Trym Skrevet 10. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2006 Takk for tilbakemeldingen! Vi har en på 3 år og en på 3 måneder. Hvis det nå skal komme en til så ser jeg for meg at det kan bli litt hektisk. På en annen måte så går det nok greit også. Han på 3 måneder er ca 1 år når han blir storebror. Vi hadde ikke helt planlagt flere barn, og heller ikke så tett, men..... Det var kanskje en mening med dette..... Selv legen jeg var til i dag sa at 2 tette er ikke helt dobbelt arbeid. Hun hadde selv erfaring med 2 barn med 1 års mellomrom. Det skjer mye det samme med så tette. Skifter du på en så skifter du på den andre. Skal den ene ha mat så skal den andre ha mat. Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå