tigerpus Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Positivt, negativt, vi vil vite det! Reiser til Tunisia om ei uke. Skal bo på hotell Jinene utenfor Sousse. Noen med erfaringer? Hva bør vi tenke på, ha med. Bør vel legge til at vi reiser med en fireåring og ei på ni mnd som ammes og spiser litt grøt...
Gjest Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Tunisia er et fint land det. Uten for Sousse er jo Port el Kanaui hvor de har mye gøy for fireåringen; tivoli, badeland. De har fantastiske strender. Babyen ville jeg nok tatt med meg all mat jeg behøvde til. 4 åringen bør nok unngå typiske "magesyke" mat. Da alle stedene i Tunisia ikke er superhygieniske. Men alt er jo superbillig der. Tar taxi for 15-20 gr 8-9-10 km. Men be de skru på takstameteret!!!! Når en handler der må en ikke tenke at de begynner på dobbel pris når en skal prute, men de begynner gjerne på en pris som er 5-7 ganger høyere enn den er vert. Har selv vært der 2 ganger, hvorav ene gangen alene med gutt på 11 år og baby på 4 mnd. De er veldig behjelpelige om det er noe.
tæssejenta Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Hei! Vi var i sousse i fjor sommer. det er veldig fint der, men mye trafikk. er enig med hun over at Port el Kantoui er et veldig fint sted! Der er det mye renere og roligere enn i Sousse. Hvis ikke dere har tatt den vaksinen mot diare, ville jeg vært veldig nøye med hva og hvor jeg spiste. Vi pådro oss nemlig en tarmbakterie der nede som førte til diare og kvalme.. Ikke noe særlig:) Men ellers storkoste vi oss der nede! Herlige strender og deilig vann. Befolkningen der nede var også veldig hyggelige! Husk å prute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå