Gå til innhold

jammen tar det lang tid å adoptere...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

en jeg kjenner har ventet i drøssevis med år på å få seg en baby... først prøvde de mange år å bli gravid..og det gikk ikke..og nå er adopsjons prossessen i gang. og det har også tatt flere år.. For et år siden ble papirene deres sendt til landet der de skal adoptere fra..og de ble godkjent.. men enda har de ikke hørt noe om når de får et barn. huff.. syns så synd på dem... de venter og venter og venter... og ingenting skjer... jeg tror det kommer et barn til våren sier hun nå...i vår sa hun at hun trodde det kom til høsten... huff..

 

hvor lang tid tok det for dere å adoptere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Huff, ja det er en lang og tung prosess. Det varierer dessuten en del for hvilket land man adopterer fra, adopsjonsbyrået og alder på adoptivforeldre. Alder på barnet kan noen ganger ha noe å si også.

Det er jo sånn at det først er en ventetid på å bli godkjent som adoptivforeldre, og deretter er det ventetid på å bli tildelt barnet. Og når det er gjort tar det en stund før man får hente barnet også. Det er mange prøvelser man må igjennom før man sitter med et barn i armene. Selv prøver jeg egentlig å bli gravid, har bare tittet innom siden her for å se litt. Ventetiden er en slitsom tid for mange tror jeg, enten man venter på postiv test eller positiv beskjed. Man er jo så full av håp, lengsler og drømmer. Og når man bestemmer seg for å adoptere så har man jo ofte allerede vært igjennom en lengre tid med mye venting og lengting allerede, så da føles det kanskje ekstra lenge. Men man må jo prøve å tenke på at den dagen det endelig skjer, så er det verdt all venting, lengting og fortvilelse. Håper dine venner snart får barnet sitt hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...