gutta på tur Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Lillemann på 16 mnd har tydelig begynt å irritere seg over bleia si. Hver gang han har bæsjet eller tisset, tar han tak i bleia og drar i den samtidig som han går til badedøra for at han vil ha bleia skiftet. Så jeg tenkte at kanskje tiden er inne for pottetrening. Han har sittet litt på potta nå og da, men har veldig liten tålmodighet til dette. Han syns det er morsomt i akkurat tre sekunder, og så vil han opp igjen. Noen som har noen råd? Kan det være bedre med en sånn do-ring?
Bubba75 Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Vesla vår (nesten 16 mnd) viste veldig stor interesse for doen, men jeg prøvde å sette henne på en doring, og hun ble helt hysterisk. Ble litt høyt og utrygt tror jeg. Sitte på potte går greit. Da leser vi bøker. Vet at når jeg var liten hadde jeg en lekeskuff på kjøkkenet som jeg satt ved siden av. Du må nok bare prøve deg fram. Kanskje han syns doring er fantastisk morsomt. Dessuten så tror jeg at pottetrening må tilvennes. Bruk den til fast tid hver dag. Bare helt kort i begynnelsen og så lenger og lenger for hver gang.
emporium Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 så fint at han irriterer seg over bleia, da er dere jo et skritt på veien... lille bølle er 20 mnd og synes bleie er helt topp når han har bæsjet går han og sier det høyt og klapper seg på rompa - men skifte, det vil han ikke løper og gjemmer seg og synes det er helt topp!! lykke til
En engel i mitt hjerte Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Jenta vår er 14 måneder nå, og har gått på potte 2 ganger om dagen i en måneds tid (morgen og kveld + hvis jeg ser hun prøver å ta i). Det går så bra. Jeg spør om hun skal på potta, så tar jeg av henne bleia, og hun stavrer seg bort til potta, og setter seg ned. Og i 90 % av gangene så kommer det bæsj og tiss med en gang! Og når jeg spør om hun er ferdig, reiser hun seg, og snur seg stolt og ser nedi potta! Kjempegøy for mamma da... Anbefaler å prøve i hvertfall. Noen skjønner dette med en gang, andre ikke... Sånn er det bare. Men det er verdt å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå