Gå til innhold

Liker ikke å bade...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ikke noe glad i å bade..flere som har det sånn? Trodde alle små elsket det! har prøvd ulike temperaturer på vannet, og ulike tider på dag/kveld, men uansett blir det grining når vi putter henne opp i badebalja. Dusjing går bedre da, men hadde vært greit om hun kunne trives litt bedre m bading..:)

Tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi var også sånn da ho var mindre. Her funka det rett og slett med varmere vann. Ser jo at du har prøvd ulike temperaturer, men har du prøvd varmt nok? Hun liker litt varmere enn det som er anbefalt :)

Skrevet

Kanskje du kan prøve å tulle henne inn i et håndkle når du putter henne ned i vannet. Mulig hun oppfatter badesansen som veldig utrygg. På denne måten får du "samlet" kroppen hennes.

Skrevet

Vesla her på snart 6 mnd har heller ikke vært noe særlig glad i å bade,heller ikke i Tummy Tuben vi hadde.

Hun vil bare sitte,ellers sparker hun i armer og bein.Men fant ut hvis jeg holdt henne andre veien så hun ligger på magen i vannet,koser hun seg faktisk.Holder armen under brystet og tak i armen,så går det så fint ;-)

Skrevet

Mi likte ikke å bade når hun var lita hun heller...helt til dagen jeg tok henn med på babysvømming! Var usikker på hvordan dagen i svømmehallen skulle bli, ettersom hun skrek og skrek i badebalja...men når vi kom oss nedi vannet ble hun kjempefornøyd:) Plaska og sparka med beina og hyla av glede. Nesten som hun forsto hva vannet kunne brukes til:)

Etter den turen har hun likt seg i vannet og. Nå er hun 11 mnd og bader hver kveld, til sin stoooore glede:)

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi likte heller ikke å bade når hun var bitteliten..

Det gikk over med tiden. Nå er hun 5mnd og plasker og koser seg :)

Skrevet

Gutten min likte heller ikke å bade, men etter ett innlegg her inne fikk jeg noen tips, og jammen så hjalp det.

1. Vannet måtte være 39-40 varmegrader.

2. Rommet måtte varmes opp godt. (Setter nå inn ekstra ovn, har ca 27 grader på badet når han bader).

3. Han blir kald mens vi bader, så vi tar en ekstra klut som vi fukter i badevannet og legger på magen hans, så holder han seg varm der.

4. Vi må være veldig rolige (ikke stresset), da merker han at vi synes det er greit det vi skal gjøre...

På den måten fikk vi han til å akseptere bading. Men det er fortsatt ingen stormende jubel når han bader, men han aksepterer det i alle fall! :o)

Skrevet

Takk for svar!

Hun er 3 mnd og en uke nå..

Jeg skal prøve med enda varmere vann ja, så får vi se:) og det å legge henne på magen kan jo også testes ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...