Gå til innhold

Er det noen her som...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har fått igjennom en stebarnsadopsjon, eller vet om noen som har?

Jeg er spesielt interessert i de som har adoptert et stebarn under 12 og helst under 7. Men alle er av interesse egentlig. Dette er siste utvei. Jeg får kun avslag i å adoptere "min datter". På tross av at hennes bio-mor er enig i at jeg skal adoptere jenta. Det var moren som spurte meg om jeg ville adoptere jenta.

 

Håper noen melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

vi har ikke og vet ikke om noen. men vi vil at min samboer skal adoptere dattern min. faren vil det og. men vi er ikke gift engang, så om det skal gå noen gang blir det ikke på lenge. :-(

grunnen til at jeg svarer deg er fordi jeg lurer på hva dere har lagt fram som grunn til adopsjonen?

så vidt jeg har forstått så må det være en tungtveiende grunn for hvorfor dette er til barnets beste..?

hvor lenge har dere vært gift, og hvor gammelt er barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei, jeg jobber med samme sak. Jeg, mannen min, min 6-årige (snart 7 årige) datter + hennes biologiske far ønsker at min mann skal adoptere datteren min. Datteren min har ikke hatt noe med sin biol. far å gjøre siden vi skilte lag før hun fylte 1. Jeg og mannen min giftet oss for et år siden, men har bodd sammen i snart 3 år. Man må visst ha vært gift i minst 2 år før en stebarnsadopsjon kan innvilges (evt. kan langt samborerskap/oppfostringstid, og inngått ekteskap legges til grunn). Det er visst vanskelig å få igjennom stebarnsadopsjon for barn under 12 år, etter hva jeg har forstått. Jeg håper at vi skal få innvilget søknaden, venter med å søke til over nyttår (-08), da nærmer vi oss 2 års ekteskap + at vi venter felles barn om noen uker (og at jeg og mannen min har vært sammen en tid før vi giftet oss).

Jeg ønsker alle som er i samme/lignende situasjon all mulig lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...