Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Er det flere ambulansearbeidere her? Hvordan gjorde dere det når dere ble gravide?? Hadde vært morro å bli kjent med flere akuttmedisinere her!
nattugle 4 barn og 2 engler Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Hei. Ser det erlitt lengesiden du har lagt inn,men prøver nå uansett. Jeg jobbet i ambulansen frem til 2004, sluttet da siden jeg var ferdig sykepleier. Men jeg har jobbet i faget i ca 10+ år. Når jeg ble gravid med min første, han er nå 7 år, tok jeg ut svangerskapspermisjon. Siden det er et risikoyrke har du rett på svangerskapspenger fra første dag du er gravid.( dette regnes som lønn) Trives veldig godt i jobben, så om de hadde betalt meg bedre hadde jeg blitt. Bor på sørlandet. Hvor er du?
snurripåsnei Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Heia!! Arti at det er flere av oss! Bor og jobber i en tjeneste i trøndelag. Stor trives!! Har jobba i 6 år nå og det er svært sjelden at jeg gruer meg til å gå på vakt. Er helt enig i at det er et underbetalt yrke. Særli når man tenker på alle sertifiseringer å all kunnskapen vi må ha. Har tenkt å fortsette så lenge jeg kan uannsett fordi jeg trives så bra. Har prøvd å jobba på sykehus og sykehjem men det ga meg absolutt ingenting.
nattugle 4 barn og 2 engler Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Hei. Jeg har jobbet oppi der jeg også. Jobbet på Hitra fra 1997 til 2001(tror jeg det var) Tiden går så fort.;-} Gikk opp til fagbrev i Trondheim i 98. Jeg likte også jobben min veldig godt, så vi får se hvordan det blir når jeg skal tilbake i jobb om ett par år. Mulig jeg går tilbake da. Er akkurat nå sykemeldt siden jeg skal ha tvillinger i mai. Og kjeder meg veldig.......... Har du barn eller venter /planlegger du? Synes det er kjempe bra at det er flere damer nå enn det var når jeg startet å kjøre.Da var vi kansje 20 på landsbasis. Begynte faktisk i 94, uhg... begynner å bli gammel jeg,he he.Stikker innom og sjekker her gjevnlig jeg:-)
snurripåsnei Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Hei igjen!! Jeg har et barn og planlegger ingen flere med et første ;-) Moro med tvillinger da!!!! Har tatt fagbrevet for 2 år siden,må vel ta paramedic snart ettersom det blir et krav om noen år. Har veldig lyst til å studere medisin men det får jeg vel ikke råd til. Enig i at det er moro at det er kommet flere damer inn i ambulansen,selv om kanskje ikke alle har noe å gjøre der...hmm. Synes arbeidsmiljøet er veldig bra der jeg jobber,stortrives!!
Anjaf Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Hei! Jeg har permisjon fra stillingen min i ambulansetjenesten her i kommunen. Jeg jobbet til jeg var omtrent 4 mnd på vei tror jeg... Da gikk jeg over til svangerskapspenger, og var godt fornøyd med det! Dagene ble litt lange, men det var jo en kjempefin sommer, så det var jo litt deilig å ha fri og da:-) Aner egentlig ikke hvordan jeg skal få ting til å gå opp når permisjonen er ferdig, for sambo er også ambulansearbeider og jobber døgnvakter i en annen kommune... Ikke akkurat praktisk kan man vel si... Det ender vel med at jeg går ned i stilling og heller kombinerer det med sykepleierjobb et eller annet sted. Lykke til, kanskje vi prates:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå