Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 En av gjestene som kommer i dåpen har mat allergi. (gluten) Mye av maten kan spises, men det forventes at vi også skal servere glutenfri kake. Hva mener dere?
Gjest Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Matallergi skrives i ett ord... :-) Dette bør ikke være no' stort problem. Kjøp en pakke glutenfri melblanding i butikken og så står det helt garantert en kakeoppskrift eller to på pakken. Jeg har en i familien med glutenallergi (det er vel det samme som cøliaki, er det ikke?), og sist jeg traff ham hadde moren min bakt eplekake med glutenfritt mel og den smakte veldig bra. Ingen som fikk no' anna kake den dagen, gitt. Skal du evt. ha koldtbord, så vil denne gjesten helt sikkert også oppleve det veldig positivt dersom du har ett glutenfritt brød. :-) Ikke vanskelig å bake med, men blir ikke alltid så "fint" i fasong som vanlig hvetemelsbakst.
Gjest Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg har selv glutenallergi og kan trygt fortelle deg at en glutenfri kake er like enkelt å lage som hvetemelkake. Ofte blir de også bedre for de blir luftigere. Noen forslag: 1. Lag den kaken du ønsker. hvetemel kan byttes ut med glutenfritt mel med samme mengde. 2. Kjøp TORO langpannekake. Den skal kun tilsettes vann og olje og den er kjempegod. 3. Minner også om at kaker med mandel/nøttebunn er naturlig fri for gluten, f.eks. suksessterte. da trenger du ikke kjøpe eget mel. God fornøyelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå