Gjest Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 dere som ammer mest, men som gir mme i tillegg på kvelden. når begynte dere, hvor gamle var babyene og når tid på kvelden gir du det....??? og funker det? La meg vite allt
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 jeg begynte md mme på kveld da lillemann var 1-2 mnd...husker ikke helt nøyaktig. (han er 5mnd nå)men grunnen til det var at han er en slik matmons at jeg hadde ikke nok. selvfølgelig virke det, så fremst barnet vil ha flaske og du finner en type mme han\hun liker. du sier ikke noen om hvor gammel den lille er? jeg gav han mme som siste måltid før han la seg. men han puppet hele natten likevel...som sagt mat mons
Gjest Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 husker du hvor mye han drakk? jeg har prøvd og min tar ca 90ml og pupper hele natten like vel. er 5 uker.
Gjest Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Samme som Mamma for 1gang. Vi begynte ganske tidlig, tror det var før han var en måned. Da sover han litt lenger første økta, men spiser likevel mye om natta...matvrak. Gir det like før han skal legge seg, ofte i 19-tiden, noen ganger senere hvis jeg har prøvd først uten mme (ikke hver dag jeg gir det).
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 hm..tror det var 150 ml han drakk og han var nok 1 mnd(sjekket boka) virker det som at den lille er sulten? hvilken mme bruker du?
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 men han puppa 2 kver time likevel asså.,..på natta...
Gjest Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 han spiser 2 pupper hver time, nesten oftere. Jeg bruker collett og det har fungert bra, med bæsj osv. gir han like før vi legger oss, sånn i 23 tiden (ikke hver dag vi gir, kanskje 3 ganger i uken de siste 2-3 ukene), Han tar mellom 50-90 ml. Begynner å lure på om grunnen til at han spiser mm så ofte er fordi han tar lite av gangen. Han er en stor gutt 5 uker og langt over 5 kg, legger på seg ca 300g i uken. I dag er jeg rett og slett utsugd og han har ikke tisset så mye. Tror nesten han er utsultet....ikke sover han noe særlig heller.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 da har han øke døgn..kjenner meg så godt igjen i det du sier. men prøv å gi han mme på kveldene og se om det blir bedre. men du vet jo mere han spiser, jo mere melk får du. men klart at det er slitsomt. :)har hatt det akkurat likedan og han spiser enda 5 ganger på natt. men nå får han bare flaske.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Vi begynte like før jenta vår var 2 mnd med å gi mme på kvelden. Vi laget ca 150ml og hun spiste mellom 100-120 ml. Nå så gir jeg det henne like før hun skal legges, sånn rundt 1930-2000. Vi begynte med Nan HA1 men etter en 1 mnd med den ble hun så ekkel i magen og gikk da over til HIPP. Da ble hun bra med en gang. Jenta vår har spist ofte hele tiden og gjør det fortsatt. På dagtid kan det gå mellom 3-4 timer mellom hver gang, mens på natta spiser hun oftere. Hun ligger fortsatt sammen med meg og jeg tror nok at hun derfor spiser mye også for hun ligger jo bokstavelig talt i matfatet. Men hun vil ikke flyttes over i sengen sin så det blir no sånn ei stund til. Eneste rådet jeg kan gi deg er å være sikker på at babyen tømmer brystet slik at han får i seg den feteste melken som kommer til slutt. Hvis du tror han er tørst kan du jo prøve å gi han litt vann og se.
♡ A & E ♡ Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 jeg brgynte da klompen vår var ca 2,5 mnd. koker vann ca rundt klokka åtte og heller i flaska,lar det avkjøles litt mens jeg tar kveldsstell også drikker han som bare det! strevde litt først med å ta flaske men nå går d bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå