Gå til innhold

Herregud, å prestere å si noe slikt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber, jeg er hjemme med baby. Henter storesøster tidlig fra barnehagen. . Når han kommer hjem fra jobb får han alltid ferdig middag, rett på bordet. Bare å sette seg. Av og til rydder han etter middagen, av og til jeg. Jeg gjør det meste av husarbeidet og t.o.m ute. Han er den typen som sier han skal gjøre ting, men gjør det aldri!

Og i går etter middagen (der alt måtte være ferdig samtidig) når han ryddet, presterte han å si: "herregud så du griser når du lager mat. Når vi flytter så håper jeg det blir en bedring på det!"

FY FAEN, jeg kunne eksplodert. Her lager jeg middag når to småtroll roper og leker og styrer rundt meg så han kan sette seg til bords når han kommer fra jobben. Faktisk ikke så lett å koordinere alt!! Så forventer han at jeg skal rydde etterhvert som jeg roter når jeg holder på med middagen? Holder liksom med bleieskift, skriking, megling og matlaging.

Som om han rydder etter seg liksom!!

Jeg ble forbannet og SÅRET!!! Og lysten til å lage middag har sunket BETRAKTELIG!

MANNFOLK!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, skulle på kranglesiden, men svar gjerne dere også :-)

Skrevet

Sier du fra (klart og tydelig) til ham om dette? Syns ikke han har så mye å klage for akkurat nei, ferdig middag på bordet når man kommer hjem høres luksus ut. Har han fått prøve seg på å være alene med barna + gjøre husarbeid/lage middag? Så kanskje han får litt mer respekt for hvor mye jobb det egentlig er.

Skrevet

ha ha, nei er du gal? Lage middag og passe unger samtidig?? nei, det klarer han ikke. Hvis han har barna alene her, så sitter han og ser på at de leker eller leker med de. Nei, han kan ikke f.eks. tørke støv samtidig. ha ha, nei det skulle jeg likt å sett.

Et typisk mannfolk altså, som ikke klarer å gjøre to ting på en gang.

Sa ifra til han at jeg synes han var urettferdig når han sa det men da sa han bare noe om at det ikke går an å snakke til meg om noe slikt.svada, svada.

Men takk for svar :)

Skrevet

Men hvis han ikke klarer å ha barna alene og samtidig lage middag mens han holder det ryddig så kan han heller ikke forlange det av deg. Så si til ham at du forventer det av ham nå på lørdag (og på alvor. Gå ut, bli borte noen timer, og klag hvis ikke middagen står klar på bordet når du kommer, og sleng kommentarer hvis det er rotete), og hvis han ikke får det til må han be om unnskyldning for den teite kommentaren.

Skrevet

Jeg hadde sluttet å lage middag en uke, så kunne han ha gjort det selv!!

Skrevet

Skal jeg komme å sparke`n hardt i baken??????????

Skrevet

så fint da, han skal være hjemme snart med babyen han også? så vet du hva som venter deg når du kommer hjem fra jobb da vettu:-) rent kjøkken og middag på bordet;) ellers kan han jo bare drite i å forvente det samme av deg. det får han her høre når han forventer urimelige ting av meg ihvertfall.

Skrevet

Så flott å lese at dere er på mitt "parti". he he.

Han har allerde hatt pappapermisjon når jeg hadde ferie, MEN når jeg begynner på jobb igjen, da skal vi ha en løsning der jeg leverer og han henter ungene i barnehage. Så da har han en time eller to hjemme med de før jeg kommer hjem fra jobb, så DA får han bryne seg da!! he he.

HI

Skrevet

He he, ja da må du passe på å kommentere det hvis ikke maten står på bordet og kjøkkenet er ryddig når du kommer hjem :-)

Skrevet

Hadde bedt han dra til helvete eller prøvd seg en dag med det du gjør og sett om han fikk det til bedre enn deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...