Gå til innhold

Hvilket bilsete velger dere og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange å velge mellom, føler jeg har gått meg vill i bilsetejungelen....

Vil gjerne ha gode råd fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt Akta Graco Duo Logic. Det kan brukes fram til barnet er 4 år (25 kg) og er enkel å montere med base. Babydelen er veldig lett å ta ut og inn av bilen og lett å feste til basen. Den reguleres i ryggen ettersom barnet vokser.

Anbefales!

Skrevet

Vi har også vurdert/nesten bestemt oss for å kjøpe Akta Graco Duo Logic. Den virker bare super spør du meg!!

Skrevet

Vi kommer til å kjøpe Maxi Cosi Cabriofix fordi vi ønsker å kunne bruke det på vognunderstellet og det ble best i test i NRKs FBI. Tror det finns mange bra seter. Vi bor midt i byen med håpløse parkeringsforhold. Tror derfor det kan bli noen spaserturer fra bilen og hjem. Da kan det være fint å kunne sette setet på understellet.

Skrevet

Maxi Cosi her å jah:-).. har hørt mye bra om den ,så vi satser på den:-)

Skrevet

Akta Graco med base.. Fordi vi får den av tante. Brukt i 2mnd..

Skrevet

Maxi Cosi, fordi den har scoret høyest på sikkerhetstester, man trenger ikke nødvendigvis basen i bilen + at den er ganske lett å bære.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei vi har kjøpt en duo logic og har bare prøvd å montere den i bilen... Når vi skulle ta den ut revnet isoporen i setet.... Så vi må klage å få ny.... HAr dere dette problemet eller tror du det kan være en feil i vårt sete.....

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi skal leie bilsete det første året hos en butikk her i byen (Bodø) Det koster ca 400,- kroner det første året.

Så når vi kjøper sete blir det i den neste vektklassen, og det er mange andre seter å velge mellom. Pluss at de ikke er så dyre som den som er for hele perioden. For jeg synes det setet er ganske dyrt!!

Men det er jo klart at sikkerhet går fremfor penger!

Og hvis man har forsikring gjennom blant annet IF tror eg at det finnes en egen avtale hvor man får sete så lenge barnet trenger det. Men vi har ikke IF forsikrng, så jeg har ikke sjekket det så nøye.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi skal ha BeSafe izi Sleep vi. Det er fordi den har blitt kåret til en svært bra bilstol, både i 2006 og 2007, den er omtrent den eneste med 5-punkts sele, i tillegg er både ryggen og setet litt lengre, slik at det blir ikke så fort trangt til barnet. De fleste av bilstolene for babyer kan man jo bruke opp til 13kg, men før de når den vekten så sitter mange barn med beina oppetter seteryggen, de vokser fort ut av stolen (på lengden).

Vi liker BeSafe veldig godt og har fått veldig gode tilbakemeldinger ifra flere forhandlere om at det er en god stol, derfor velger vi den :)

Lykke til i bilstoljungelen :)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Er det forresten noen som har vurdert muligheter hvor småtten ligger ?

Sånn som f.eks denne Akta Graco Boxette som er med i testen til NRK

De skal jo ikke sitte lenge i bilsete når de er små..

Er litt dyrt bare for de få litt lengre turene vi kommer til å ha hvertfall ...

(sorry at jeg blander meg i tråden din 08.april :) men er vel greit å ha det samplet på ett sted :)

(Baby Shop har forresten 15 % på bilseter frem til 28 April tror jeg det er ... kan jo hende det da blir billig... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...