Englefjas Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Har vasket bodyen to ganger og den har ligget leeeenge i bløt. Er jo forsåvidt ren, men fargen sitter i og det ser ikke akkurat så hyggelig ut. Tips?
newdawn Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 http://www.dinbaby.com/forum/thread/4310933
TurboPrinsessen:-) Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg bruker OMO color/ white, og en skje Vanish! Det funker faktisk. Stol på rosa:-) hehe.. Har ikke hatt problemer med noen flekker etter at jeg begynte bruke den, uansett ny eller gammel flekk. Om det er bæsj, tran eller tomatsaus...ja den fjerner hva det måtte være:-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 det siste tipset tørr jeg ikke bruke på jenta mi!! bruker ALDRI vaskemidler som er tilsatt parfyme og slikt. de vaskemidlene du brukte der er jo så sterke.og sikkert ALT for sterk for barne hud.så ikke rart de gikk vekk på den måten. men noen mer fornuftige folk som kan gi en tips på hvordan man tar vekk flekkene uten at man sjanser på å skade barnet på sikt. (da tenker jeg på allergier og sterke stoffer i vaskemidler.)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Du kan jo bruke oppskriften ovenfor og så heller vaske klærne en gang til med parfymefire vaskemidler før jenta di skal ha det på seg.
Duddlidu Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Jeg har kjøpt meg en Vanish rosa spray som forbehandler vaska før jeg vasker klærne. Prøver den for første gang i maskina nå, så vet ikke hvor effektivt det er enda Da kan jeg vaske klærne med skånsomt vaskemiddel etter å ha spraya på det plagget med flekk. Tror mengden som man sprayer på ikke har så mye å si for hvordan hele vaska blir i forhold til lukt og sterke stoffer. (Kanskje dumt hvis barnet ditt sliter med hudproblemer i utgangspunktet.. ikke vet jeg) Jeg har også tidligere lagt de aktuelle plaggene i vasken og laget en blanding av lunket vann og vanish oxi pulver. Det er imponerende effektivt, og så skyller jeg klærne godt etterpå før jeg vasker de med skånsomt vaskemiddel i maskina. Vanish fjernet faktisk en stor tørket rødvinsflekk fra min søsters hvite bukse, det imponerte iallefall meg Ble mye skryt og reklame for vanish dette her, men pytt pytt.
Gjest Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Flekkene går sikkert bort med tipsene du har fått, men enzymene i ulla blir svekket av slike vaskemidler, og ullplaggene vil bli slaskete og miste sin fasong og de gode ullegenskapene (isolasjon osv) blir svekket. Nettopp derfor skal man bruke spesialvaskemidler for ull (milo ol). Desverre vet jeg ikke hvordan man får bort slike flekker på ull uten å skade plaggene.
MintCondition Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 På NYE flekker funker det å gni inn med Zalo! La det ligge en stund før du skyller av (jeg gnukker litt for å få såpa ordentlig inn i plagget, og litt når jeg skyller av..). Vask som vanlig etterpå Men det funker desverre ikke på gamle flekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå