Gå til innhold

Avvenning med nattmåltider?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har noen her vært gjennom avvenning av måltider om natten? Vi har tenkt å slutte å gi gull-klump mat om nettene nå. Han vil stadig ha mat om natten, minst en gang, og nå er han snart 9 måneder. Han får flaske med mme om natten, og vi tenkte å gradvis tynne ut denne til vann i løpet av en ukes tid (gjorde det med storebror, og det fungerte greit). Har noen av dere gjort noe lignende, eller slutter babyene deres å spise om natten av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi avvente tutta vår med pupp da hun var 8,5 mnd. Var verre for meg enn henne tror jeg! Hun våknet og skrek... dermed fikk mor vondt i hjertet sitt. Planen var at hun kun skulle få vann.. men endte opp med å gi en skvett mme. Dessverre så er det sånn at hun fortsatt vil ha flaska midt på natta. Da sutter hun i seg litt og så sover hun søtt resten av natta. Får vel ta meg i nakken og bli kvitt den "uvanen" snart....

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et godt råd selv, jeg. Gullet er 9 mnd, og vi driver fortsatt på med matservering pr. pupp hver natt - ca to ganger......

 

Jeg mener å huske at med nr tre, så tok pappaen over natten bare ved å trøste&bære og etter noen netter var vi ferdige.

Pappaen kan ikke huske dette....

 

Jeg har vel også håpet at hun bare plutselig en natt skal være så mett og god når hun legger seg at hun bare sover gjennom, men jeg tror dette handler mest om kos, egentlig. Ofte at jeg syns jeg bare blir brukt som smokk før ungen sovner igjen.

Vi må nok bare hoppe i det, men jeg syns det er så grusomt med den såre gråten når jeg vet at det bare er littebitt mamma som skal til før det blir rolig.... c",)

Skrevet

i natt hoppet baby over to måltider selv. hun startet livet som en sovende baby, så hun har sovet hele natten igjennom før, men nå har hun i en mnd spist tre ganger om natten. 23. 02 og 05.

 

I natt hoppet hun over både 23 og 02 og sov fra 18.00 til 05.15.

 

forskjellen var at hun fikk mer mat til kvelds enn vanlig... hun var fylt til randen for å si det sånn.

Skrevet

Hvordan er det med de små da? Ligger de på samme rom som mor & far?

LilleSnupp ble etterlatt hos Trollfar med fryseren full av mm. Hun fikk hjelp til å finne smokken en gang den natten og roet seg med det. Neste kveld var jeg hjemme igjen og da ble sengen hennes flyttet i full fart inn på rommet hennes. Dette gikk bare godt og er å anbefale for alle. (Trollfar stod opp de tre neste nettene for å finne smokken bare for at hun ikke skulle få noen ideer om mat)

Tror at lukten vår samt de lydene vi lager er med på å forstyrre de små i søvnen.

Så mitt forslag er at mor drar på overnatting og far tar støyten en natt eller tre.

Skrevet

Trollmora er fornuftig hun:-) Lukt og lyd er vesentlige ting tror jeg og :-) Og så kan jo Trollfar legge de 11 små (skjeggete) trollungene sine også:-)

Vel er det vondt å høre gråten til de små, men husk at det antagelig må til, før eller senere. Og de gråter ikke fordi de har det vondt - prøv å husk det når det står på som verst:-) Som regel er det gjort i løpet av noen kvelder/netter:-)

Skrevet

Har fått eget rom, det ble en del bedre faktisk - men lukten av mor gjenstår, så jeg får jobbe litt med å motivere pappaen til å gå på en helg. Han gjør det nok, men jeg har holdt litt igjen - syns synd på ham også(ikke bare gullet), han jobber både mye og sent så jeg syns liksom det er fælt å ta fra ham nattesøvnen i tillegg.

Men det tvinger seg nok frem etterhvert - vi får ta neste fredag som en generalprøveinnledning!

Og vi har jo fått det til med de andre tilslutt......det får være trøsten.

Skrevet

Ja, her er det fortsatt nattservering (flaske) og babyen min har blitt 10 måneder. Jeg har tenkt på det lenge, men har foreløpig ikke orket å ta opp "kampen". Men fra neste uka har pappaen pappa-perm, så da må det til. Uff, jeg gruer meg..

Få høre hvordan det går med dere da!

Skrevet

Er like spent hver natt! Vi har begynt å tynne ut flasken med mme som han pleier å få om natten, og da er det liksom meningen at han skal spise mer om dagen. I dag har han spist masse, så jeg har store forhåpninger! Og våkner han i natt, blir det kun 3 mål med mme-pulver til 180 ml vann... Og i morgen natt blir det 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...