Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Så fort far har skrevet under at på at han er faren - vil vi da få automatisk delt foreldrerett? Eller hvordan er den saken...? Grunnen til hvorfor jeg spør, er fordi faren til mitt barn sitter i fengsel. Og jeg ønsker egentlig å ha full omsorg, iallefall til han etterhvert kan klare å bevise ovenfor meg og barnet vårt at han ikke lenger vil leve det livet han har levd. Hvordan er det med det..? Noen som vet? Jeg syntes liksom ikke at det er så morsomt å brette ut for Gud og hver mann at han sitter inne, så klarer ikke helt å få meg til å ringe trygdekontoret (eller hvor enn jeg må ringe).. På forhånd - takk!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Dersom han har skrevet under på at dere har delt foreldrerett, så har han det. Om han sitter inne eller ikke:) Men det er ikke det samme som samværsrett. Forøvrig er det bare å snakke med NAV (TK), de har taushetsplikt, og har nmok hørt historier som dette før:) Lykke til!!
znuppeline Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Det kommer an på om han og DU har skrevet at dere skal ha delt foreldrerett?? Det står vel nederst på det papiret hvor far skriver under på at han erkjenner farsskapet. Der står det en egen rubrikk som dere valgfritt kunne skrive under på om dere ønsket delt foreldrerett. Dette regner jeg med at du ville ha husket om du skrev under på??? Om du ikke har skrevet under på dette - har dere IKKE delt foreldrerett. KOmmer nye regler fra Januar av nå at alle SAMBOENDE foreldre skal automatisk ha delt foreldrerett - men dette har ikke tredd i kraft enda. Dermed - så har du alene foreldreansvar om du ikke selv har skrevet under på noe annet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå