Gå til innhold

Noen som er barnløse pga kreft ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei

vi er et ungt par hvor min samboer har fått diagnosen uhelbredelig kreft, vi er veldig i tvil om vi bør få barn i en slik situasjon og håper at andre kan komme med gode råd eller dele erfaringer.

setter stor pris på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har overhodet ingen erfaring med situasjonen men jeg tror jeg hadde villet det hvis han er den du vil ha barn med. Men samtidig blir det tyngre for han å dra herfra hvis han får barn..? Og et tøft svangerskap og en enda tøffere småbarnstid... Følg hjertet deres, og en stor klem til dere begge!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Selv har jeg heldigvis (sier jeg) ingen personlig erfaring med dette. Men har en god venninne som har opplevd det.

Mannen hennes fikk kreft rett før de fikk det første barnet. Kreften gikk tilbake, men blusset senere opp igjen ved flere tilfeller. I denne tiden har de også fått flere barn. For dem var dette viktig, og hun forteller meg at hun ikke angrer på det. Hun har kjærlighetsbarn med mannen hun elsket.

Det de gjorde når de fikk barn og hans kreft blusset opp igjen var å gifte seg. Dette for å sikre henne og barna bedre økonomi etter at han gikk bort.

Og et lite apropos: Hverdagen med barn alene er helt grei. Og barn kan være en utrolig god støtte i en sorgprosess. Det er har jeg personlig erfaring fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...