Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 endelig har jeg det klart hva jeg vil bli...skal bli sykepleier...så jordmor eller spesialsykepleier jippi=)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Så flott og for en god følelse du må ha nå! Akkurat det jeg alltid har hatt lyst til, men valget ble noe annet. Nå orker jeg ikke tenke på å ta opp studier igjen. Er litt sint på meg selv for å ha valgt feil.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Signerer Anonym. Også min drøm, men nå sitter jeg og gjør verdiløst arbeid på et kontor. Og orker heller ikke studier igjen etter helt feil valgt skolegang og 32 år på ræva, og med to unger. Vel vil nok alltid angre litt.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2006 ja jeg skjønner..jeg har to år bortkastet, helse og sosialfag og hjelpepleier vk1...skulle bare ønske jeg gikk almenn, og hadde studiekompetanse, slik at jag hadde sluppet å ta almenn nå først...men jeg er jo ung...eller?! fyller 22 snart, har en nydelig datter, men må forte meg å starte på pilla før det kommer en til =)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Du kan jo jobbe som hjelpepleier mens du studerer så opparbeider du deg ansennitet og tjener penger.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 jeg er sykepleier. jeg stortrives i jobben jeg har. det er det jeg veldig gjerne vil jobbe med. meeeen: nå ser jeg jo at det vil bli kvelder borte fra gutten min .jeg må jobbe høytider. aften og nattevakter... vi er 2 sykepleiere her i huset:( alt kommer nok til å gå rundt. men det blir nok tøft å jobbe turnus når den tid kommer..
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2006 ja det er sant...men men vil vel bli litt borte fra barna uansett hvilken jobb man har? jobber man i butikk feks jobber man kansje sent, det samme gjør vel hjelpepleier. den dagen jeg feks blir jordmor må jeg jo ikke jobbe 100 prosent. blir nok trist å se henne mindre, men jeg skal ta meg god til med almenn ååbyggingen nå mens hun er så liten enda. godt er det at hun har en pappa som er superglad i henne:)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 ja det er helt sant:) man må vel jobbe på et kontor i dag for å ikek ha turnus arbeide:) man skal følge drømmene sine, det er viktig!! og mange har klart det før. mange jobber jo litt redusert mens barna er små, eller nattevakter! vi er jo i det dilemmaet at vi har flytta fra der vi er fra, og bor i byen hvor vi ikke har besteforeldre heller! sykepleier er et flott og stolt yrke!! du kanjo prøve å søke for å se om du kommer deg inn på realkompetanse hvis du sa du var hjelpepleier!!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 Dårlig lønn som sykepleier og ingen selvfølge at man får kompensasjon for videreutdanning. For å bli sykepleier må man virkelig ville det. Det er på mange måter et slitsomt yrke selv om det også er givende. Hva teller mest?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2006 jeg ikke ferdig utdannet hj.pl..har vk2 igjen=) hva menes med kompensasjon for videreutdanning egentlig?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2006 forresten hva ligger lønnen på for nyutdannede s.p?
turbogutt Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 Men det er jo ikke bortkastet de to årene du har tatt som hjelpepleier... Nå trenger du jo bare å ta et år påbyggingsfag så har du studiekompetanse. Du trenger ikke gå tre år allmen. Bare en fordel å ta studiekompetansen på den måten når du har tenkt å gå sykepleier videre, for da har du jo litt innsikt i faget også
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2006 hehe ja det erjo sant=)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Hei! Grattis med valget! Jeg er sykepleier med videreytdanning, Har ikke angret et sekund på det valget ) Jobber som leder nå da, så da har jeg vanlig kontortid. Masse masse lykke til!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 Må legge til at turnusarbeid er en fin fin ting hvis sambo/mann jobber dag. Flere steder er det slik at man planlegger turnusen sin i grupper. Du kan da f.eks. jobbe mest kveld og helg en periode, i en noe redusert stilling. Slik tjener du jo like mye som i 100% (blir litt av kveld- og helgetillegg) og kanskje du slipper så mye barnehage/dagmamma. Tror uansett ikke at du vil angre på valget dersom dette er noe du kan tenke deg. Mulighetene for en sykepleier er mange: undervisning, veiledning, videreutdanning, kontorjobb osv osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå