Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 og hvor mye får man? i siste lønnslipp av nav sto det: " arbeidsløse fødselspenge mottakere får ev. ferietilegg lagt til fødselspengegrunnlaget (mor) eller får utbetalt ferietilegg som dagpenger i slutten av januar i ferieåret (far)" sto i vedtaket at man får feriepenger fro 12 eller 15 uker...men jeg har ingen jobb å gå tilbake til, men blir sikkert reg. som arb søker på aetat.
Gjest Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 jeg hadde heller ikke i utgangspunktet jobb å gå tilbake til, men har ordnet meg med noen arb dager fram mot jul... sånn jeg forstår, får man feriepenger mai neste år. (det sto det iallefall på min lapp) men det sto ikke det første du skrev....var du i jobb før permisjonen da??
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2006 jeg var arb.søker...og fikk fødselspenger m det grunnlaget...
LivetErEnLek Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Dersom du får permisjonspenger fra arbeidgiver, har du krav på feriepenger av disse. Dersom du får dem fra trygdekontoret, så får du kun av en liten del. Er ikke sikker på hvor mye, men TROR at det er av de 12 første ukene. Resten blir ikke regnet med. Idiotisk, men sånn er reglene.
LivetErEnLek Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Dette er klippet fra nav sine sider... Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt fødselspenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut fødselspenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå