Gå til innhold

hvorfor får jeg ikke bestemme selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så irrirtert! jeg er nå 33 uker gravid med mitt andre barn- har en på to år fra før. Problemet mitt er min egen snille, men akk så overbeskyttende og engstelige mamma. Hun er alltid bekymra for ett eller annent, og nå om dagen tror hun visst at babyen kommer hvilken time som helst. Jeg fortalte henne i dag at min kjære spontant har bestilt en svipptur til danmark for oss to om to uker. Har skaffa barnevakt og alt skulle ligge til rette for litt kos bare oss to sammen,men mamma synes selvfølgelig ikke at dette var noe lurt i det hele tatt, for tenk om fødselen starter på båten? og hva med alle trappene ombord? og alle menneskene som fester så vi sikkert ikke får sove ett sekund hele natta? og tenk om ditt og datt...blæh.. mistet lysten på tur jeg nå som hadde gleda meg i utgangspunktet... En annen greie er julaften. Jeg ønsker veldig å feire julaften hjemme sammen med min mor og far, men da kommer alle de derre tenk om igjen... De bor nemlig 12 mil unna oss, og det er nær fødselen (termin 1/1) derfor har mamma omtrent lagt ned forbud mot å få besøk i jula av oss. De vil heller ikke høre snakk om å feire jul hjemme hos oss, så de regner bare med at vi ikke sees i jula uansett hva jeg måtte synes om det. Jeg må tilføye at jeg føler meg i fin form på tross av moderat bekkenløsning og svangerskapsdiabetes.. Burde ikke jeg få lov til å vurdere selv hva jeg orker og ikke orker, og ta avgjørelser knyttet til fødselen av mitt barn selv? eller er jeg helt urimelig? noen synspunkter? Føler meg nesten deprimert og iallefall bundet på hender og føtter! får jo tid nok til å være hjemme når babyen kommer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mødre er mødre, bare gjør det som passer deg best, du er da gammel nok til det antar jeg. Bestem selv, ta avgjørelsen som passer deg bast - gjør som du vil!! Hun er mora di, og bestemte over deg - da du var liten! :)

Skrevet

skulle gjerne gjøre som jeg vil, men det innebærer å feire jul sammen med mamma og pappa, og det kan jo bli svært vanskelig om moder`n nekter å åpne døra om vi kommer av frykt for nærtstående fødsel... og jada, jeg er mer enn gammel nok til å bestemme sjøl.. :)

Skrevet

Det er da du som bestemmer selv hva du vil og føler for å gjøre. Din mor har ingen rett til å bestemme over deg. Du er da myndig!

Jeg ville ikke latt andre bestemme over meg på en slik måte.

Ta deg den turen med mannen din du :-) Det blir en stund til neste gang med baby i huset. Jeg ville reist med verdens beste samvittighet. Og i verste fall så er alle kapteiner opplært til mindre operasjoner m.m.. De har fakstisk obligatorisk opplæring på legevakt i utdannelsen sin. Så dere ville vært i gode hender uansett.

Gjør det dere vil! Om andre har problemer med det, så la de slite med det. Imens kan dere kose dere :-)

Skrevet

Akkurat som å høre mora mi dette, skjønner du. Og jeg ble så irritert at jeg måtte bare sette henne på plass. Så bare konstanter fakta, og meld fra om at dere kommer om hun vil det eller ei, du kan sikkert føde trygt der foreldrene dine bor også, eller i nærheten. Du kan jo feks forsikre henne om at du har meldt din tilstedeværelse hos jordmor/føden der de bor. Slik at de evt er forberedt på fødsel... Nei, disse mødrene er seg selv like. Lykke til! Hilsen NN over her.

Skrevet

Jeg må si at jeg skjønner at moren din er litt bekymret når det gjelder danmarksturen... Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å dra. Nå vet jeg jo ikke hvor du drar fra - om det er fra f.eks Bergen (som er en ganske lang båttur) eller fra Kristiansand som jo ikke er så langt fra Danmark. Har du sjekket om reiseforsikringen din dekker deg så sent i graviditeten?

Er du forresten sikker på at fergeselskapet godtar at du drar? Flyselskapene er jo veldig på tuppa og vil ikke at man skal fly til utlandet i uke 35 (og det er vistnok ikke noe større sjanse for at man føder i luften enn på landjorden)

Selv om det jo mest sannsynlig går bra så tror jeg heller jeg hadde tatt meg et weekend- opphold på hotell i nærheten av der du bor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...