Gå til innhold

Betalt!!!!!


moffi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Morfar bor der om vinteren. I en liten leilighet. Vi bor ikke hos han altså... Men vi gleder oss. Alle 3 barna skal med. Blir nok ikke mange sånne annledninger som byr seg igjen. Det er fordi mannen har pappaperm nå:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ennå ikke funnet ut hva vi skal gjøre med den ferieuken pappa'n har igjen. Europa begynner å bli litt kjølig, og i syden har jeg aldri vært. Ingen av oss er så veldig glad i sol. Bør derfor være noe annet å gjøre enn å ligge på en strand. Har både lyst og ikke lyst til å reise.

 

Når pappa'n har perm, skal jeg jobbe i fem uker. Grøss og gru!! Ser ikke frem til å stå opp grytidlig og krøkke meg på jobb før det blir lyst, kjøre med overfylte t-baner og vente på tog som er forsinket. Aner ikke hva jeg vil bli satt til heller. Trives bra i mammarollen her hjemme, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syden er fint når det er sånn norske sommertemperaturer. Vi ligger aldri på stranda. Vi går langs den og tar oss en dukkert og litt mat om hverandre. Så busser vi rundt og titter på natur, småbyer og folk. Gran Canaria er nok egentlig en litt kjedelig plass, men jeg har de 2 store barna med meg, så ved hjelp av deres øyne blir det nok bra nok. har ingen skyhøye forventninger. Turen var billig, det er restauranter med god mat, en morfar, blomster, bad......og....vel..en krabbende Stefan! Og han er kjapp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres deilig ut! Vi var på Gran Canaria en uke for to år siden. Som du selv sier ikke det meste spennende i verden. Vi hadde med oss 5-åringen som han var da. Det begrenser antall timer på stranda og barn er jo stort sett entusiastiske for det meste. Det var et deilig avbrekk på vinteren.

 

Nå drømmer vi om mer eksotiske greier. Vi giftet oss jo nettopp og fikk 10 000 i gavekort fra et reisebyrå fra mamma og pappa. Inkluderte en ukes barnevakt. Håper på å finne på noe fint i februar-mars. Maud-mannen (bør kanskje kalle ham Håkon?) fabler om Seychellene, men det er jo langt å dra for en uke. Har ikke lyst til å overlate minstemann til mormor og morfar særlig lenger. Han er da 18-19 mnd. Noen som har gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azorene? Mye fin natur der har jeg hørt. litt sånn subtropisk. noen som har vært der eller?:)

 

Og Pregnanta; Stefan får på seg solhatt, tynn t-skjorte og tynn bukse. Godt med solkrem på de deler som stikker ut. En parasoll kanskje? Tar det som det kommer. han tålte litt sol i sommer han. Er faktisk litt gyllen i huden i ansiktet av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke la være å svare på denne.

Azorene - helt fantastisk. Vært der nå 2 år på rad.

Dvs vi har kun vært på Sao Miguel. Det er såpass lang avstand mellom de 9 øyene at på en ukes tur så holder det med en øy.

Første gang vi var der leide vi bil og kjørte rundt. Mange morsomme opplevelser fra den turen.

 

Øya er helt fantastisk med med flere vulkanske innsjøer som hver har sin historie. Mange flotte (og spesielle) kirker og ikke minst vakre hortensia som vokser som ugress langs veikanten.

 

I år reiste vi med en liten gutt på 4 måneder, og ruslet derfor frem og tilbake på den 3 km lange havnepromenaden flere ganger om dagen. Balkong med havutsikt og en kveld/natt med tropisk storm. Ganske så fasinerende og se hvordan sjøen forandret seg i løpet av kort tid.

 

Jeg kan så absolutt anbefale Azorene, ikke som reisemål for badeferie, men liten "storbyferie" eller for å oppleve natur. Vi har reist med Solia som bl.a. har bra hotell og ikke minst direktefly fra Gardermoen til Azorene.

 

Sist, men ikke minst, vi reise tilbake også neste sommer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...