Gå til innhold

Eh, hei... Dette er litt rart, skummelt og ganske så stas!


gravidapida

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny! Ny på alt... Ny på å ha noe i magen. Ny på å skrive innlegg på sånne chatteforum som dette. Og ny på å si noe høyt om at jeg er gravid. Oj, der "sa" jeg det. Veldig rart syns nå jeg. Hvordan blir man kjent her egentlig? Er det sånn at noen (forhåpentligvis) svarer på dette? Og er det sånn at vi som har termin i juli (jeg har 08.07.07) "holder" litt sammen? Hm, høres moro ut. Jeg er ihvertfall snart 28 år og bor i Oslo sammen far til mini inni magen. Gleder meg veldig til sommeren men tror ikke helt det har gått opp for meg. Klarer liksom ikke helt å forestille meg meg med mage, den inni der eller hvordan det blir å ha en liten sjel som er helt avhengig av meg/oss. Men når jeg tenker på det/den/han/hun (ææ, hva sier man) så blir det hurra-stemning inni meg!

Jaja, føler meg ihvertfall veldig heldig som skal få oppleve dette. Håper alt går som det skal. Gleder meg til å bli kjent med dere også...det blir fint å dele dette med noen i samme situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt:) Er litt av en overgang når to skal bli tre, og måten det skjer på er jo bare helt fantastisk. Ikke uten grunn vi har 9 mnd å forberede oss på! Termin 08.07.07 jeg også. Er 32 og har ei jente på snart 6 fra før, så dette er ikke fullt så skummelt nå, men planlagt og veldig gledelig! Hvor skal du føde? Jeg bodde i Oslo forrige svangerskap. Fødte på ABC avdelingen Aker sykehus (den er vel flyttet til Ullevål nå) Siden da har jeg flyttet til Finnmark, og her er det 18 mil til nærmeste sykehus, glad jeg skal føde om sommeren;)

 

Kos deg med lille spiren i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hm, hvor jeg skal føde vet jeg ikke. Men har en venninne som skal føde på ABC, var du fornøyd? Syns det høres veldig positivt ut, at man kommer en gang i månden og at man blir litt kjent før fødselen. Men det er selvfølgelig litt skummelt at det er helt uten "hjelpemidler". Følte du deg trygg og var oppføllingen bra? 18mil til sykehuset ja, det kan bli en artig kjøretur... Ja, bra at det ikke er vinter når du skal føde.

Kos deg med magen du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABC Var helt fantastisk:) Alle kontrollene foregikk der jeg skulle føde, så jeg følte meg trygg på stedet. Var så heldig å få "min " jordmor under fødselen (Jolanta) Og mannen min fikk være sammen med meg absolutt hele tiden. Vi hadde hjemmekoselig rom med dobbeltseng. Fødte i basseng med litt hjelp av akupunktur. Fungerte supert! God oppfølging i ettertid også i forh til amming osv. Kan virkelig anbefales på det sterkeste!! Er veldig lei for at jeg ikke kan føde der denne gangen også:(

Går nok bra nå også, men gruer meg litt til ikke å ha basseng tilgjengelig, lurt å tenke gjennom disse tingene tidlig, gjerne skrive fødselsbrev, så får man det kanskje som man vil;)

 

Lykke til framover!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, det hørtes veldig bra ut. Skal til legen på mandag så jeg vet ikke om man må bestemme seg allerede nå jeg? Lurer på om jeg skal søke ABC da, har jo egentlig bare hørt positive ting om stedet. Syns det er positivt at pappaen også blir inkludert, virker rart at han skal måtte dra hjem og at man ikke får være sammen som familie de første nettene. Men på Ullevål har de jo et slags hotel man kan være på etter en vanlig fødsel.

Det med vann og basseng høres bra ut. Men, dumt spørsmål, blir det ikke veldig mye "gris" i vannet etterhvert. Blod osv...? Eller spør jeg dumt nå? Man tenker kanskje ikke så mye på det da.

Skal tenke på det! Virker så fjernt og langt fram i tid...

Lykke til oppe i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Lurt å sende søknad tidlig, de har ganske stor pågang. Du finner sikert info på sykehusets sider på nettet. Når det gjelder gris i vannet, så tenker man ikke mye på det nei.. Jordmor var diskret og fjernet vel noe greier innimellom. Hadde fotograf og journalist fra bladet Gravid med på fødelen, så vi fikk noen flotte bilder, men min kjære sa det var bra de var i sort/hvitt;)

Hvis du ikke er 100% sikker på at du må ha epidural eller noe, anbefaler jeg deg å søke. Det er jo lov å forandre mening etterhvert, på Aker var den vanlige fødeavd. bare en etasje unna tror jeg. De har jo en del kriterier man må oppfylle, så det hender man blir flyttet over på en annen avd likevel hvis babyen f.eks ligger i seteleie, eller man må ta keisersnitt.

Hadde i utgp. lyst til å føde i vann, men så leste jeg noe greier på nettet om hygiene og sånt, og ble i tvil. Det som gjorde at jeg bestemte meg var at min dyktige og erfarne jordmor som hadde vært med på masse fødsler sa at barna var mye mer harmoniske etter en vannfødsel. Det stemte veldig med oss ihvertfall! Har sett masse fødselsvideoer med fryktelig mye hyl og skrik, og er glad min fødsel ikke var sånn. Men alle må gjøre det som føles best for dem. Du er superheldig som bor på et sted med masse alternativer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Morijuli....

 

Nå tar jeg en råsjans her, men jeg har en følelse av at du og jeg kjenner hverandre..=;)

 

Ville bare si at jeg er kjempeglad på dine vegne!! Uansett om du er den jeg tror=:)

 

Hils E så mye fra meg, også skal jeg prøve å komme neste fredag..

 

Stor klem fra februar-mamman!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...