Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Ho fikk det da hun var to uker gammel og vi hadde en kur med Cenesten. HUn ble bra etter det. Men nå har hun fått sånn rødt utslettlignende greier igjen, syns jeg, men denne gangen går det liksom helt bak i stompesprekken også. Akkurat der huden ligger inntil hverandre liksm. Har prøvd Canesten en stund, men det går ikke helt bort. Derfor gikk jeg nå over til sårsalven jeg bruker, men heller ikke den gjør det bra. Er det noen med andre forslag? Lar henne lufte stompen uten bleie og sånn hver dag, og lenge hver kveld, skifter bleie hver gang hun er våken og vasker kun med vann - av og til olje for å få av salverester. Virker ikke osm om hun er plaget av det selv, men det er jo ikke slik det skal være da! Jenta mi skal jo ikke gå med rødt underliv!!!! Stakkar! Takk for råd!
Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Hei vennen min:) Stakkers lille Emma. Det er ikke godt med den soppen. Lisa har også hatt sopp, og legen vår anbefalte en fotsoppsalve. Jeg husker selvfølgelig ikke hva den heter, men tuben er hvit med grønn og rød skrift. Kanskje du skulle spørre på apoteket?
mamma`n til petter&ada Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 jeg lurer på hvordan denne soppen ser ut.Jenta mi har sånn røde prikke på en måte på begge sider av leppene på tissen...det har vert sånn en stund nå...Er det sopp kanskje?både jeg og henne behandles for trøske...har hun sopp nedentil også da?
Happy Ignorant Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Datteren vår var i en periode plaget med blanding av sopp og eksem der huden klemmes sammen og det ikke kommer luft til. Vi brukte canesten og hydrokortison og ingenting hjalp. Så fikk vi tips om å legge en strimmel med et gammelt, slitt laken i mykt bomullstoff i mellom hudfoldene i lysken og rompesprekken ved hvert bleieskift, slik at det kommer luft til. Etter noen dager forsvant utslettet/soppen, og ved antydning til tilbakefall gjorde vi det samme igjen. Ellers bruker vi potetmel etter de fuktigste skiftene morgen og kveld, og dette har holdt soppen borte. Verdt et førsøk i allefall.
Winterlady Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Hei! Jenta mi hadde også det og jeg smurte med inotyol, men det ble bare verre- kom flere slike røde prikker. Ble helt fint i løpet av 5-6 dager da jeg gikk over til å IKKE smøre med noe, bare vaske med vann og føne henne tørr med hårføneren på lang avstand. På helsestasjonen sa de først jeg kunne prøve med soppkrem, men siden det kan være skadelig å bruke denne hvis det ikke faktisk er sopp så prøvde jeg først det jeg sa- og det funket jo!
animal Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Prøv å smør utslettet med krystallfiolett, den tar det både hvis årsaken er bakterier eller sopp. Kjøpes på apoteket.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 12. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2006 Takker for gode råd!
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 12. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2006 Emma fikk sopp nedentil første gang da både hun å jeg ble behandlet for trøske...kan høres ut som sopp jenta di å har - er du sikker på at hun ikke har bleieutslett? Har du prøvd vanlig stellekrem eller sårsalve? dersom ikke det hjelper, er det mest sannsynlig sopp. Tror jeg skal prøve det rådet med å legge tøystrimler mellom der...det burede jo gjøre susen det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå