Benni-min Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 i jula skal vi til Island sammen med vår da 4,5mnd gamle sønn. Flytid blir først 1t til Oslo,2-3t venting og så 2,5t til Island.Deretter er det mellom 1 og 3,5t kjøring til stedet vi skal være. En time hvis vi tar en overnatting på veien. Vi skal på en øde plass,så vi tar ikke vogn,bare bilsete,reiseseng og bæresele. Lurer slik på hvordan det skal gå å være på reisefot en hel dag. Det er 1t kjøring til første flyplass også. Noen som har vært i samme situasjon som kan si hvodan det gikk,og kanskje komme med reisetips???
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 eneste er jo at de ikke skal sitte så lenge i stolen av gangen da....
Vildes Mamma Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Skal til island med snuppa som er 3.5 måneder på mandag. Bor 2 timer med tog el bil fra Gardermoen, tror vi ender opp med å overnatte i Reykjavik første natten, vi skal også til et øde sted for å besøke moren til samboeren min. Er også veldig spent på reisen og flyturen og alt. Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye nå, men skal komme med tilbakemelding.
Benni-min Skrevet 8. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2006 høres koselig ut. Når kommer dere hjem igjen da?
Vildes Mamma Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Kommer hjem 27. november.... krysser fingrene for at vi overlever reisen uten for mye trøbbel og at døgnrytmen ikke blir helt ødelagt av den lille tidsforskjellen...
Lykkepiller Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Jeg har akkurat vært ute å reist med min datter på 3 mdr. Når jeg reiste bort var det først 2t med fly, så bil i 4t. Når jeg reiste hjem ble det 4t buss, 20 min flytog, 3t venting og så 2t med fly. Det var litt slitsomt da jeg også kun hadde bilstol og masse bagasje og i tillegg var aleina! Men det gikk faktisk veldig bra. Folk er flinke å hjelpe. Flyet var ikke fullt så jeg fikk ha bilstolen med Emeli i eget sete begge turene. Du burde uansett få lov til å ha bilstolen med på flyet og eventuelt legge den i bagasjehylla. Emeli merket ikke at vi tok fly en gang. Jeg ammet under start og landing. Under bil og bussturene sov hun for det meste. Det går sikkert helt fint skal du se!
Gjest Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 Eldstejenta reist mye som baby. Første flytur da hun var 4mnd. Skulle bare til Florø, men pga full storm klarte ikke flyet og lande. Snudde noen meter over rullebanen og fløy til Bergen. 2 timers uvitende venting i Bergen. Buss i 4timer til Florø på dårlige veier og møkkavær. Ingen mulighet for å sikre baby i bussen. Turen tok 13timer, og var en traumatisk opplevelse for mamsen. 5mnd reiste hun til New Orleans. Turen tok totalt 24timer. Mitt inntrykk er at babyene ofte takler reisen bedre nne oss mammaer. Vi er så bekymret for at de ikke skal ha det bra, så vi stresser og styrer og blir slitne og frustrerte. Det meste dreier seg om å legge til rett for søvn. Dersom babyen får søvn, går det meste greit. Jeg har ingen store tips annet enn at det viktigste er å beholde roen og være forberedt på at minsten kan bli sliten og gråte litt. De klarer seg fint allikevel, bare de har mamma i nærheten! Dersom mini liker å sitte i bilstolen, kan du spørre pent om du kan ta med stolen inn på flyene. Dersom det er ledige plasser ombord, får du sannsynligvis lov. Ta med et teppe inn på flyene som lukter kjent og trygt og godt. De du får låne på flyet er ikke noe gode. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå