Gå til innhold

Er Emily vanskelig å uttale?? Skal jeg heller velge EmiliE??


Kose-KU

Anbefalte innlegg

Tusen takk til alle som har svart på mine tidligere innlegg :) Dere er til stor hjelp! Jeg har fått tilbakemeldinger på at Emily kan være vanskelig å uttale på norsk, og at det er litt utenlandsk. Flere som mener dette?

 

Vi står nå igjen med kun to navn; Emily eller EmiliE. Vet at Emilie er nr. 6 på lista over de mest populære navna. Men lurer på om vi skal velge det likevel fordi vi liker det så utrolig godt. Kanskje ikke spesielt kreativt, men hun får i vært fall et sjeldent etternavn. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emily høres kanskje litt utenlandsk ut, men jeg synes ikke at det er vanskelig å uttale på norsk...

 

Synes Emilie er veldig fint jeg, selv om det er populært.

Vi har det på lista vi også, sammen med Celine og Amalie.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta våres heter Emeli. Uttales som det skrives, og ikke Emeliiii. Noen få har spurt om hvordan det uttales men som regel går det bra! Tror nesten Emily er enda enklere, for folk har jo hørt det navnet ofte på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emily er veldi fint, det synes iallefall eg! forstår ikkje heilt korleis noken syns dette navnet er vanskeli å uttale......, må vere veldi gamle personar det då.......men det syns eg ikkje du skal bry deg om. Eg hadde iallefall valgt Emily, men begge er fine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emily er kanksje litt uvant ved første øyekast, men lett å uttale med norske lyder.

 

Ikke vanskeligere enn en som heter Tove og må presisere om hun heter Tåve eller tOve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av dem som svarte at det kanskje blir vansklig å uttale på norsk.

Blir litt i samme sjanger som Brian, Liam, Neil, Amy osv. Helt greie å uttale på engelsk, men blir litt "rart" på en norsk jente... Noen kan jo finne på å uttale det sånn det skrives (som vi jo er vant med her i landet), og det er vel ikke meningen?

Bare min mening. Hadde gått for Emilie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde valgt Emily. Det er såpass mye brukt her nå at de aller aller fleste vet hvordan man uttaler det. Jeg tenker ikke på det som et utenlandsk navn (lengre). Emilie er fint det også, men jeg synes Emily har mer "tyngde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emily er ikke vanskelig å uttale i Norge, men jeg syns det begynner å få litt harryfaktor desverre. Emilie er nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emily er nydelig navn - uten harryfaktor, det er internasjonalt, og det klinger pent på alle språk, jeg syns Emilie er en klisje, platt og fargeløst kjedelig. Jeg ville helt klart valgt emily - men, jeg får en gutt, så jeg kan ikke velge det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emily er ikke vanskelig å uttale, men klinger jo mer utenlandsk enn Emilie. Jeg synes dere skal velge det som dere liker best, for begge navnene fungerer bra i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emily er jo ikkje vanskeleg og seie!! Forstår ikkje heilt kven som meiner at det er vanskeleg og seie EmilY i staden for EmiliE. Dessutan får ho jo eit forsprang i vår internasjonale verden med eit namn som er lett og uttale på engelsk :)

Emily var forøvrig det nest mest brukte namnet i UK i 2005, så det er kanskje like "utbrukt" som Emilie, Emily har jo blitt meir og meir populært her også, men framleis er det berre 643 jenter som heiter det i Noreg, medan det er 6046 som heiter Emilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...