Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 jeg og samboer har et kjempegodt forhold. vi kan snakke om alt, vi flørter og ler med hverandre og sexlivet er bedre enn noensinne. MEN: jeg vet han har skrevet meldinger med en annen som bor ca 40 min kjøring unna. vi har ikke bil, så jeg er ganske sikker på at de ikke har møttes. han har henne også lagret på msn sin. jeg fant ut av dette mens jeg var gravid i sommer, fordi hun sendte melding til han en dag han hadde glemt mobilen hjemme. for at mobilen skulle slutte å pipe, måtte jeg gå inn på meldingen hans, og da så jeg at det var fra denne Ida. jeg kjenner alle han kjenner, og jeg vet at han ikke kjenner en som heter det. eller kjente før da.... når jeg spurte om hvem ida var, sa han bare "hæ, ida" som om han ikke visste at han hadde det navnet på telefonlisten sin. og så: "det er min mor sin kusine". svigermor har ingen kusiner som heter ida, jeg har spurt henne. men hvis han har et forhold, eller bare flørter litt, med denne ida, kan han da samtidig elske meg? for han sier det hver dag...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Hei! Jeg har en del gifte og samboende menn på min msn, og det går tildels i flørting, tildels i dype samtaler om viktige ting, og tildels bare småprat. Stort sett bruker de msn til tidsfordriv og som ventil for hverdagsstresset, og til å flørte litt etter at andre arenaer for denslags er litt stengt på grunn av forholdet. Det har hendt at en har hintet om mer, men de holder seg stort sett på et plan hvor det bare er uforpliktende og skal holde seg innenfor de rammene og ikke bli til noe som kan true forholdet de er i. Jeg kan jo ikke garantere deg at din samboer ikke har svin på skogen, men det er i hvertfall fullt mulig å chatte litt på msn og likevel elske sin partner. Mange på min liste har det sånn. Kanskje du får litt mer innblikk i hva det er hvis du viser at du er åpen for å forstå hva det er han holder på med. Hvis det er relativt uskyldig, kan det hende at han likevel skjuler det fordi han er redd for at du skal overreagere og bli veldig såret og sjalu. Fortell ham at det gjør deg litt usikker, men helst på en ikke-dømmende måte. Da får du ham mest åpen for å fortelle. Lykke til
hr.strert Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 ja det kan han,men bli kvitt ho ida.
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 15. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2006 han vet ikke at jeg leste meldingen... jeg leste også en del av de andre meldingene, og der stod det at han satt og så på porno og tenkte på henne jeg er så redd for å bli forlatt og aleine, for jeg har ingen familie, så derfor har jeg bare låst det inne... dette har ført til at jeg er skikkelig deprimert, og har vært det i noen måneder. samboer fikk vite om depresjonen i forrige uke.. for ca 2 uker siden var jeg inne på telefonlisten hans, og slettet nr. hennes (jeg vet det er dårlig gjort, men det er min måte å gjøre ting på). jeg vurderer også å gå inn på msn hans og blokke og slette henne, men vet ikke om jeg tør, for han kommer vel til å finne ut av det... å si til han at jeg vet om henne er ikke et alternativ, så jeg vet ikke om det er noe jeg kan gjøre i det hele tatt. jeg kan jo ikke bare nekte han å bruke msn sånn helt uten videre, uten å gi noen grunn vel?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 å jeg kjenner jeg blir så dårlig at jeg vil kaste opp!! jeg var ionne på pcen til sambo å skulle se på bilder , og så var jeg inne på siste dokumenter, for jeg er litt nysjerrig på hva han drive rmed til langt på natt, så så jeg d sto på et bilde et jente navn..jeg prøvde å gå inn på bildet, men d gikk ikke an....så d betyr jo bare en ting, at d er slettet ... Jeg ble ordntli dårli og mistenksom og spurte han hvem d navnet var, men han ble bare jævli forbanna for at jeg hadde ingenting på hans data å gjøre å jeg kunne dra t helvete om jeg ikke skjerpet meg å var kontrollfreak.. har bare en stor mistanke om at han drive rmed noe snusk..
mor til roy+1 på vei Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Vet du hva? hadde jeg funnet ut om noe sånt som du beskriver, at han ser på porno og tenker på henne, så hadde jeg rett og slett blitt så forbannet at jeg hadde sagt det rett ut til han. selv om man ikke har noen grunn til at man har lest de mld. blås i det, bare fortell ham at du vet og at du ikke finner deg i sånt. skal han være med deg får han følge dine regler. sett grenser for hva du godtar. enten er han sammen med deg, eller så er han ikke det. elsker man en person så oppfører man seg ikke sånn.stå på ditt, du fortjener så mye bedre. det gjør alle.!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 til Hambimor, fra første anonym igjen Dette høres ikke bra ut. Det kan godt hende at han bare bruker den damen som en del av sitt fantasiliv og ikke har noen interesse av henne ut over det. Men, det er en sjanse å ta, og så vondt som du har det nå er det ikke riktig at du har det. Jeg skjønner godt at du er redd for å vise at du har "snoket" i hans telefon og msn, og at han kanskje lager mye bråk om du konfronterer ham med det. Å slette henne fra telefonboken og evt msn kommer du ikke så langt med. Han vet gjerne hva hun heter, og da er det bare å søke i telefonkatalogen og evt lære seg nummeret, og det er null problem å legge en kontakt tilbake til msn-listen igjen. Han vil jo også se at hun er borte, og vite at det er gjort fra deres pc og at det må være du som har gjort det. Hvis han vil, kan han også legge henne til for hver gang han chatter, og slette henne hver gang han logger av. Det er altså ikke et bra virkemidddel for deg, hvis ikke du vil bruke det til nettopp å "si uten å si det" at du vet at han holder på med noe. Nå er jeg slem her, men hvis du vil "snoke" og har tilgang til msn-kontoen, er det bedre å gå inn der hvor du kan få samtaler logget, det er ikke sikkert at han sjekker om den funksjonen er på eller ikke. Da kan du lese samtalene i en folder. Det er ikke noe kjekt for noen av dere om det blir oppdaget, og hvis du ikke våger å konfrontere ham uansett hva du finner, så kan det gjøre vondt verre for deg. Husk også at du kan få rede på betrodde hemmeligheter om andre som ikke kan "leveres tilbake", så snoking er ikke bra. Hvis han elsker deg, så er det viktig for ham at du føler deg trygg og har det bra. Da går det vel an å få til en samtale rundt dette også. Jeg blir lei meg på dine vegne her når jeg leser at du har det så vondt, uten å tørre å snakke med den som du skal være nærest i hele verden. Jeg skjønner at du er redd for å være alene, men hvis du ikke føler at du kan stole på ham, og ikke tør å kommunisere om hva du er redd for og kan innrømme at du har gjort noe "dumt" med hans private saker, så tenker jeg at dette forholdet kanskje ikke er så bra og trygt for deg at du må holde på det for enhver pris. Man kan være veldig redd for å klare seg alene, men mange erfarer at de ble sterkere og hadde det bedre når de slapp å bekymre seg for den andre hele tiden. Det kan også være slik at den greien mellom han og denne Ida kan bli til noe verre om det ikke tas fatt i. Kanskje har du mye å vinne på å ta dette opp med ham. Kanskje du kan kompromisse med å fortelle en nesten-sannhet? Du har jo sagt at du er deprimert, hva med å bygge videre på det og fortelle om en venninne som oppdaget at mannen innledet et forhold til en nettvenn, og at du ble så usikker og redd for at det skulle skje med ditt forhold. Og at du ble litt nervøs "for du sitter jo også mye på nett". Kanskje dere kan få til en slags innsynsavtale eller noe sånt, et eller annet som forteller han at han ikke kan gjøre hva som helst på nett fordi du ikke finner ut av det likevel. Dette er strøtanker og jeg vet ikke om de vil gjøre noen forskjell, men det vil kanskje få ham fra slike tanker som at du ikke vil merke noe uansett, at det han gjør er helt privat og bare angår han, og markere at det han gjør kan få konsekvenser for deres forhold. For uansett hva han vil og ikke vil med den andre damen, så er du samboeren hans og mor til deres felles barn, og det er ikke lite. Du er en av de viktigste personene i livet hans, og du er ikke maktesløs, og du fortjener mye, mye bedre enn dette her. Håper masse for deg at du får en god løsning på dette problemet for deg og barnet ditt, med eller uten ham.
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 23. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2006 meningen med å slette henne var nettopp som du sa; å si det uten å si det. han er fremdeles mye på msn, men han har ikke penger på mobilen lengre (sa opp abonnementet) så sms er ihvertfall utelukket nå. jeg kommer til å vurdere å forandre passordet på msn hans. jeg vet det er kjempesimpelt gjort, og at jeg egentlig ikke burde tenke på å trenge meg inn på privatlivet hans på den måten, men noe må jeg bare gjøre. jeg klarer bare ikke dette lengre. har hatt depresjoner før, men ingen har vært like ille som denne... jeg er rett og slett desperat.
6Ymamma Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Hei! Her er det noe som ikke stemmer.... Uansett hvordan jeg snur å vender på dette så er det xxxxx så dårlig gjort av han. Uansett hvor uskyldig dette "vennskapet" kanskje er, så er det ikke riktig av han å lyge og holde ting skjult for deg!!! Dette er ikke bra. Dette må du komme til buns i! Mange slemme måter å finne det ut på! Du kan f.eks. slå på msn hans en dag han ikke er hjemme for så å snakke med ho selv...Ida ser jo ikke at det er du som sitter på msn....Skjønte du? Så må du bare slenge all fakta på bordet til han. Hvis han begynner å mase om det med at du snoker i hans sine ting, så sier du bare det at det er eneste måten du kan finne ut ting på, for du hadde en viss magefølelse på dette...å det stemmer...innrøm at det var råttent gjort, men hvem av dere er vært her ? Du som snoker på hans mobil? Eller han som er utro? Jeg mener den siste.... Jeg mener at utro ikke betyr sex med en annen person....Det er mange måter å være utro på.... Så jeg synes dette er utroskap!! Håper det kommer til å gå bra med deg! Å hvis dette forholdet detter sammen, så må du huske på at du ikke er alene!! Dette klarer du fiiiint!! Du vet det bare ikke enda, så bare slapp av!! Det ordner seg alltid for snille piker=)
ekatja Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Hei! Det jeg ville ha gjort, det er å ta en prat. Fortelle rett ut, hvordan du fant det ut, hvordan du føler deg, og hvordan dine følelser blir påvirket. Bare ta det veldig rolig, uten skandale, for da tar de forsvarsposisjon, og du blir sittene med skylda i alt. Bruk tårene. Men ikke ydmykelse og selvmedlidenhet. Saken er at hvis han fortsetter med dette, vil familien spaltes til slutt, fordi du vil bli mer og med mistroende, sint og usikker på deg selv, enn hvorfor skal du lide? Du har ikke gjort noe galt. Mennesker er opplagt på den måten at vi tennes av det fordudte kontaktet. Litt flørting på siden er tillatt til en viss grad, men det er også i vår natur å tøye grenser. Leken kan bli til alvor. Og da får du katastrofen. Ikke vær redd for å bli forlatt. Spiller du kortene rett, vil han kutte ut hun Ida, og komme tilbake. Å gå inn på private ting er ikke løsning på problemet, tro meg, min ex sjekket min telefon konstant. Det er krenkende, og vil føre til at han faktisk går videre med kontakten, på en slik måte at du aldri får vite noe. Lykke til med dette, håper dere ordner dette.
hr.strert Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 er ikke noe vits i å gjøre sånne utspekulerte ting... ta det opp med han det du allerede vet da..sleng de harde fakta og misstanken du har og vær sint som fååååå....isteden for å gå rundt grøten.. ingen som er tjent med det.. hmmm nå fant jeg ut hva jeg skal lage til dama når ho kommer hjem fra jobb ikveld.. hehe.. takk
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 26. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2006 jeg skiftet passordet hans på msn og hotmail, men etterpå fikk jeg sååå dårlig samvittighet, så nå har jeg nettopp skiftet tilbake. jeg klarer bare ikke å være slem og ondskapsfull med vilje uten å føle meg som den verste personen på jorden. men jeg slettet alle mailene hans haha, til pass for den dumme dusten (som jeg uheldigvis elsker). og så har jeg vært litt mindre generøs på kos og klem de siste par dagene (jeg er egentlig verdens mest kosete), og gitt om han la merke til det da! han lurte på hvorfor jeg ikke ville snakke med han, og i kveld var det han som måtte ta initiativ til at han ville kose seinere. det pleier alltid å være meg som hinter... han skal få vite hvordan det er å føle seg tilsidesatt og være redd for at han ikke er elsket lengre. det er ikke for å være bitchy, men jeg mååå bare gjøre noe igjen. da får bare samvittigheten være svart...
Baila Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 SLEM??? Å NEI DU.. Eg har opplevdt någe lignende rett før sommeren. Eg fekk en anelse om at samboeren min va innteresserte i ei venninna av meg. Så eg spurdte han rett ut om ke han holdt på med?! Han lo vekk det heile, og sa at det va INGENTING mellom dei. Eg fekk ikkje heilt roen for det, for eg vett kossen mannfolk er. Så eg gjekk inn på mobilen hans og lagra sendte meld. Dagen etter lånte eg mobilen hans og sjekket. Og der stod det meld som va sendt til venninna mi, At han hadde tilfredstillt seg sjøl, mens han tenkte på den herliga fi... hennes. og litt mer enn det eg kan skriva her. DET SINNET som dukket opp i meg då var faktisk ganske skummelt.. Eg fekk en stemme som eg aldri har hørt fra meg før, hørtes ut som en mann. Ellers husker eg ikkje så møje før eg stod øve han, klar til å banka han.. Mobilen låg slengt på gulvet blandt fleire andre ting og samboeren min såg utrulig nok redd ut. Han beklagte seg så godt han kunne og lovet å bryte kontakten med henne. For eg er det eineste som betyr någe for han. Eg roet meg ner, og siden har han holdt seg på mattå. Men så vett eg jo kossen mannfolk er, Dei ser på flere damer mens me damer ser på en mann. - stort sett. Så eg får nå se kossen det går. Nå vente me barn nr 2. og eg trur forholdet holder,det går godt nå, men viss han gjer någe dumt igjenn, så får han bare ver sånn. #Eg synes du bør sei det til han. Å spør han rett ut om hva han egentelig driver med. Eg fostår godt at du er redd for svaret, men det er bedre å få det ut, enn å bli sprø av bekymring. Viss han virkelig er glad i deg, så var hu andra bare en flørt. Og han bryter kontakten. Du må vise at du ikkje tolererer hva som helst,Men alle har lov til å flørta litt. Og husk at viss en mann elsker deg, så ser du det i det han gjer for deg. HANDLINGER SIER MER ENN ORD.
Baila Skrevet 28. november 2006 #15 Skrevet 28. november 2006 Grunnen til at eg gjenntatte ganger skriver at eg vett kossen mannfolk tenker, er pga eg har vokst opp blandt menn. Og vært litt gutte-jenta. Eg har alltid blitt fortaldt om menn sin måte å tenka på, og både sitt og hørt mangen diskusjoner blandt gutter å menn. Men eg er jo ei jenta, så eg kommer nok aldri heilt til å fostå mannfolk,og hvorfor dei gjer slik dei av og til gjer. Men me damer er jammen ikkje enkle me heller.
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 29. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 29. november 2006 nei, vi er ikke enkle vi heller, men det får da være måte på hvor dumme enkelte mannfolk skal være da skal til legen for blodprøver i løpet av uken, og da skal jeg be om antidepressiva. jeg har ingen familie selv, ingen jobb og inntekt, og heller ingen venner jeg kan bo hos, så da kan jeg jo ikke bare gå fra han sånn helt uten videre... jeg må jo ha med meg nicolai, for pappan kan ingenting med han, og da må jeg jo ha et sted først da. så for nå får det bli med antidepressiva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå