nasse nøffen Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 skal jo ikke gå på den når man ammer... men hvis jeg alikevel VIL gå på den, og velger å droppe å amme ( noe jeg selfølgelig ikke skal) , så anbefales det alikevel at man ammer.. altså, bedre å amme med sykehusdietten enn å gi mme... hm,,, da kan d umulig være så farlig vel??????
3godklumper Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Jeg er litt usikker på hva du mener med sykehusdietten.. Men slankekurer skal man jo ikke drive med når man ammer mer for sin egen del enn barnets, vil jeg tro...? Man blir jo gjerne slappere en periode og amming krever jo mye energi. Er det ikke bedre å vente, og heller bare spise sunt enn stund til?
Murmeline Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Heihei toon:) Skjønner problemet... Men det blir vel litt som at det vokser barn opp i hungersnød også, og de overlever, men de har ikke fått den beste starten på livet. Grunnen til at man likevel anbefaler amming, tror jeg er pga antistoffene. Og det er også det med at ved å tære på fettet, kan farlige avfallsstoffer som er lagret i mammas kroppsfett komme over i melken... Men det ligger jo også i naturen at man går av seg det ekstra (eller noe av det, hehe) fettet fra svangerskapet pga amming... Hm, vanskelig.. Det står jo også i litteraturen at nikotin ikke er bra for barnet, men likevel er det bedre å amme enn å la være, med tanke på antistoffene. Så en moderat vektreduksjon er sikkert det beste. Har du sjekket Grete Roede? De har kurs for gravide og ammende, slik at man får en moderat og sunn nedgang i stedet for sulteforing:)
nasse nøffen Skrevet 8. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2006 det er en spesiell diett, som de bruker på sykehuset,,, for hjertepasienter, står om den på slankedebatten,, bare sunn mat da, men sikkert alt for lite kalorier,,, hørt at avfallsstoffer går i melken v slanking,,, lest d her inne da,,, men tenkte siden man faktisk heller skal amme enn å bruke mme så kan d umulig være sååååååååå ille.. ??????? tja, vet ikke
nasse nøffen Skrevet 8. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2006 problemet er bare at kiloene sitter fast.. he he... var såååååå flink, trimmet og spiste riktig, men gikk fader ikke ned,,, er 8 kilo d er snakk om da, så ingen umiddelbar fare, men ville så gjerne inn i klærne mine igjen,, så nå har d endt m at jeg har gitt opp hele slankingen, å spiser maripanbrød isteden=) føler jeg må ha noe som gir meg ett kick, som jeg mååå følge
Murmeline Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Hvor lenge har vekten stått stille da? Jeg hadde noen uker nå hvor vekten stod helt stille, men plutselig gikk det bedre igjen, kroppen må justeres litt... Kan du ikke heller melde deg på et Grete Roede kurs for ammende? Har ei venninne som gikk på det, hun var veldig fornøyd. Tror det er viktig å bli passet på litt, så man går ned i passe tempo. For raskt er ikke bra for deg eller babyen, og det er utrolig lett å utvikle spiseforstyrrelser når man slanker seg, tror det er tryggere å gå på kurs, bli holdt litt i ørene, på alle måter.. Du kan jo også ha en godis-regel, et marsipanbrød krever 1 time ekstra gå-tur osv..
nasse nøffen Skrevet 8. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2006 stod vel stille en uke, men nå er den vel gått opp igjen sikkert.. he he, tør ikke sjekke=) har d med å gi opp, når jeg ikke ser resultater... å veier meg alt for ofte,, det er ikke lurt.. gikk på grethe roede kurs, har menyene, og de er egentlig veldig bra,, hm, kanskje jeg skal hive meg på noe sånt igjen,, tenk all marsipanen jeg vil spise til jul, må ønske meg tredemølle=)
litagod Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 spiser dere ofte nok da? jeg spiser hele tiden og til alle døgnets tider, men jeg spiser bare sunn mat da og kiloene raser av. men jeg tror det er forbrenningen som har skutt fart her. det tar på å amme så man trenger masse mat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå