Gå til innhold

Vekta står stille, og jeg er nervøs!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 27, og har kun gått ned siden jeg fant ut at jeg var gravid. Er i utgangspunktet ganske overvektig, og gikk ned 6 kilo det første trimesteret. Det jeg synes er litt rart er at jeg spiser akkurat som før uten at jeg legger på meg. Kan ikke skryte av at jeg spiser spesielt sunt, men heller ikke usunt. Tar vitaminer.

Jeg nevnte dette for jordmoren. Hun målte livmoren til normal størrelse, og bekymret seg ikke. Likevel er jeg bekymret for at morkaken svikter, eller at et eller annet ikke er som det skal.

I følge bøker og andre burde jeg ha gått opp noen kilo nå. Noen som har opplevd liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja...er ikke fullt så langt på veg som deg da.er 20+2 å har ikke lagt på meg en kilo enda..gikk ned 2-3 kilo mens jeg var kvalm og de er de eneste kiloene jeg har lagt på meg igjen..

men tror ikke vi skal klage,ehehehe..

tror ikkke det er noe fare!

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg. Vi som er litt overvektige trenger i utgangspunktet ikke legge på oss noe. Babyen tar det den trenger uansett. Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på og har heller ikke lagt på meg noe. Er forresten 20 uker.

Skrevet

Jeg er 28+5 idag og har ikke lagt på meg 1 gram enda. Dette fordi jeg gikk ned 8 kilo i begynnelsen av svangerskapet. Jeg har begynt å nærme meg vekten som jeg var før jeg ble gravid, og så lenge jeg ikke går ned igjen er jordmor fornøgd. Tror ikke det er noe å bekymre seg for:-)

Skrevet

Jeg opplevde noe av de samme i forige svangerskap. Jeg gikk ned de 5 kiloene jeg hadde lagt på meg fram til uke 32. Jeg ble kjempe bekymret, men legen min var veldig fornøyd. Han sa at så lenge jeg hadde ganske høy vekt i utangspunktet og i tillegg hadde fått litt høyt blodsukker så var det egentlig bare en fordel at jeg gikk litt ned, og ikke opp, så lenge jeg ikke bevisst gikk inn for å slanke meg eller gå ned flere kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...