Gå til innhold

Vekta har stoppa opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vekta mi har stoppa opp, la på meg 16 kg under svangerskapet, har gått ned 10, men det vil ikke mer. Spiser ganske sunt, og er ute å går tur. Det er 5 uker siden fødsel. Vil så gjerne gå ned litt mer før jul og til dåpen. Noen som har et godt råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 uker siden fødsel var jo ikke mye....du må nok være tolmodig! Jeg gikk også ned de første 10kgene sånn med en gang, men de siste 4 sitter godt. Det er jo meningen at vi skal ha noe å gå på mens vi ammer og da.

jeg har nå tørket støvet av pilates-videoen min...så nå går det vel litt fortere. (snuppa er 4mnd.)

Man bør vente med trening til ca. 8-10 uker etter fødselen slik at magemusklene er på plass.

Skrevet

Hehe, dette innlegget kunne jeg ha skrevet også... Jeg gikk også ned rundt 10kg ganske med en gang, så stoppet det opp. Jeg gikk tur til jeg så mannen med ljåen, men vekten rikket seg ikke.. Så plutselig begynte vekten å bevege seg igjen, og jeg har gått ned ca 2 kg til. Tror det er noe med at kroppen trenger litt tid til å reagere, man skal jo få igjen forbrenningen etter svangerskapet også, det kan ta litt tid. Prøv å ikke veie deg for ofte (vet det er enklere sagt enn gjort), legg vekten på loftet og ta den frem bare et par ganger i måneden? Personlig synes jeg det er mer motiverende å prøve gamle klær. Selv om vekten sto stille, forandret kroppen min seg, og jeg kom inn i gamle bukser.. Husk også at muskler du opparbeider deg ved å gå tur osv veier mer enn fett, så vekten er ikke alltid riktig indikator. Og muskler bruker mer kalorier enn fett, så det går nok vår vei etterhvert skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...