Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Poden har akkurat begynt å ta grøt (veldig tynn). Er over 8 måneder, vi har holdt på et par måneders tid (lite eller ingen ting ned før nå). Nå har jeg gitt 50ml risgrøt (nesten velling...) i 5 dager. Håper ikke det var for mye... kan jeg øke nå? Skal blande i litt glutengrøt etter hvert. Men - hvor lang tid tok det før dere var oppe i full porsjon? Vet det kan ta uker eller måneder, men for de av dere der poden tok det lett - hvor fort økte dere? Vet noen hva som er anbefalt? Er så redd for å pøse på med for mye nå... er jo overlykkelig for at han endelig tar til seg litt mat! Engstelig 79
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Jeg gav 1skje om dagen - etter 14dager var vi oppe i 14skjeer og da var guttungen (3mnd) mett. Da begynte jeg på grøtmåltid nr.2. Et til frokost og et til lunsj. Det andre grøtmåltidet gav vi fullt med en gang. Vi økte porsjonen gradvis. Noen ganger spiste han alt opp, andre ganger spiste han lite - som oss voksne. Men gav alltid mme etter fast føde. Tok gluten gradvis - bladet inn i grøt. Etter to grøtmåltider gav vi middag. Husker at vi begynte med brød ved 6mnd.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 1 skje ved dag 1 2skjeer ved dag 2 osv.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 ... flere som har råd? Noen som har erfaring med velling????
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Holder også til metoden med økning på en skje/dag. Og frem til barnet er 9mnd skal det alltid ammes FØR annen føde.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 økning på en skje/dag - mener du da en skje grøtpulver eller en skje ferdig grøt????
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 De mener 1 skje ferdig grøt. Vi begynte derimot med 2-3 t-skjeer første gang og økte med ca 2 skjeer pr dag og det har gått fint. Vi ga også veldig tynn grøt i starten men etter 3 uker var den i normal tjukkelse.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Jeg også økte mye fortere enn det der, ga mer enn en teskje første gangen, men det var jos elvfølgelig mye gris også......så det blei ikke mye....Men var fort oppe i full porsjon jeg, han ville jo ha, så jeg gav:) Hs sa det var greit....Merka ingenting på han:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå