Gå til innhold

Stakkars, stakkars unge førstegangsforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deler litt hissighet med dere jeg:-)

Har nettopp kommet hjem fra en bursdagsfeiring og der var det bl.a en ung jente på noen-og-tyve med en 3 måneder gammel baby.

Babyen skrek så unormalt mye sa hun, og avføringen var slimete og fæl. (hun ammet ikke), så for noen dager siden hadde hun tatt ham med til lege. Hun lurte på om han hadde melkeallergi, for det har hun selv og to av brødrene hennes.

Vet dere hva legen svarte? "Min baby skrek også mye da han var liten, det er helt normalt,men så lenge jeg visste at han hadde fått mat og bleie så lot jeg ham bare skrike. Jeg pleide å legge ham ut i vognen og lukke vinduene så slapp jeg å høre på bråket. Naboene kom og ga beskjed om at han skrek noen ganger, men det visste jeg jo, han fikk bare skrike til han sovnet" --------- Dette er altså sagt av en ung kvinnelig lege på vår alder!!!!!

Hun syntes jo det hørtes grusomt ut, men hvis det var det legen anbefalte, så var det sikkert ikke noe galt med barnet, tenkte hun!

Heldigvis har hun en mor som er sykepleier og som fikk henne avgårde til en annen lege som ga henne resept på en melkefri blanding man får kjøpt på apoteket (er ikke flink til å huske navn). Nå er babyen helt fin i magen og har sluttet å skrike, og det på null komma svisj.

Da tenkte jeg det som står i overskriften og priser meg lykkelig over å være i moden alder! Neimmen om vi jentene her inne hadde funnet oss i slik behandling av våre gullklumper. Tipper det hadde luktet krutt lang vei da ja!

Jeg ble ihvertfall provosert! Grrrrrr:-) -----sikkert litt premenstruell i tillegg....*ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok sittet der til legen kom på bedre tanker, eller så hadde jeg snudd på helen og sagt så høyt at hele venteværelset hadde hørt det : " her er det jo ingen hjelp å få, så jeg bytter fastlege NÅ!!".

Enig med deg, er ikke så lett å plukke en moden løvemamma på nesen.

Skrevet

For en utrolig arrogant lege! Tenk å uten videre overføre egen erfaring med egen unge til denne mammaens barn(legens pasient...), og ikke engang undersøke babyen, og vurdere om det kan være noe i det mammaen forteller!

Å kalle det uprofesjonelt er vel ikke å ta i for hardt....

Skrevet

jeg leste denne historien i natt, og tenkte... oi oi oi, jeg hadde blitt så sinna. både fordi legen ikke var til hjelp, men legen gjør jo helt klare feil i sitt eget hjem, og sånne mennesker skal veilede unge nye usikre mødre... hjelpe meg.

hvis du er premenstruell, så er visst jeg det også, for dette var en ufattelig provoserende historie - eller den legen kunne jeg godt ha snakket litt med kjenner jeg.... litt lenge egentlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...