Gå til innhold

Nå blir jeg alene :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to små barn en på fem og han sier at dette ikke gjør noe, tror dere på dette, dere som har vært igjennom det? Han sier at alt er ok, men jeg vet ikke om han spiller for meg, eller om han ikke skjønner konsekvensene, eller kan dette bli greit tror dere?

Hvordan skal jeg klare flyttingen?

Når får jeg penger? Får jeg penger FØR jeg flytter? Vist ikke har jeg jo ikke penger til husleie og mat :( Ikke har jeg møbler heller *grine*

Klarer man seg i Oslo med de dyre husleieprisene? Jeg tenkte jeg skulle leie meg en to roms, og sove på stua, men må jo alikevell opp i ca 8000;-

Åååååååååå.... Hater dette :(

Har ikke penger til depositum heller, men jeg får vel ta opp et lån, om jeg får det da *hyyyyyyyl*

Hvordan kunne det gå så galt?

Jeg er husredd, mørkredd og livredd for å være alene så dette blir ikke bra!

Ikke har jeg vært borte fra barna før heller så dette kan umulig bli bra!

Hjjjjjjeeeeelp! Trenger trøst og gode ord fra dere som har vært igjennom dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først, kontakt familievernkontoret. Du kan også der få råd og støtte til deg selv. Be om akuttime! Du trenger ikke gå med din samboer/ektemann.

Deretter går du til trygdekontoret og får søkt det du skal.

Så tar du med deg søknadspapirene til sosialkontoret. Der kan du få midlertidig hjelp frem til stønader er i orden. De kan også hjelpe deg med garanti eller lån til depositum.

Og når det gjelder barna. De fleste reagerer på et samlivsbrudd, men er veldig tilpasningsdyktige. Bare følg med om de forandrer adferd, da kan det være at de trenger litt ekstra hjelp. Og ikke minst prat med barna og få dem til å forstå at det ikke er deres feil.

Hvorvidt du vil klare deg kommer helt an på ditt forbruk. Jeg levde på stønader en periode for mange år siden, og i forhold hadde jeg da mindre igjen etter husleie enn det du evt. vil ha nå.

Lykke til.

Skrevet

sier det samme som anonym over her.. du kan søke hjelp på sosial kontore til du får pengenen dine fra tk.. der kan du å søke om penger til møbler.. jeg fikk det ..

største gutten min er 5,5 år, han sa å at det er ok det her, han sier han forstår at vi ikke er kjærester mere osv .. men han spørr ofte om koffer ikke vi kan bo sammens som før,han tenker på at når han å broren er til faren så sitter jeg alene, da er jeg sikkert trist å kjeder meg , det samme sier han om faren , så mye faren igjennom hode deres når dere først har flyttet, det va da det kom her å , han va helt i hundre da vi pakket osv , gledet seg ,men de skjønner ikke hva som sjer før en stund etterpå,, men viktig å SNAKKE med de, forklare hvorfor osv,,

du kommer til å klare deg fint ska du se .. jeg betaler 8 tusen i mnd jeg å .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...