Møøø Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Syns det virker som at alle her inne har reima-dress eller troll-dress? Nå vet jeg ikke prisen på reima sine dresser, men troll koster jo 1400 kr og jeg trur reima er i det området og. Personlig syns jeg det er bortkasta å bruke såå mye på en dress som varer 1 sesong... Og tester viser jo at andre dresser i billigere prisklasser er like bra. Bare lurer på hvorfor dere velger disse dyre alternativene?
tvilling73, 05/07 Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Det har jeg lurt på også, men ser nå at på barnevoga.no har de troll dress til 599,- riktignok utgått modell, men tipper den fungerer like godt...
Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 snuppa på 16 mndr har reima, den er så god for de små å bevege seg i :-) verdt hvert øre, lillegutt på 2 år og 10 mndr har reflex sin med uttakbar ulldress...håper den duger like godt ellers kjøper jeg ikke den igjen...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Barna mine har ikke reima dress. Skulle ønske de hadde, men desverre så har jeg ikke råd til å kjøpe i år. Naboen hadde reima dress til gutten sin, den kjentes kjempe god ut. Holdt barnet tørr og varm gjennom hele året. Og høstdressen til reima kan jo brukes hele året. Trenger bare litt ekstra klær under på vinteren. Nå når det er slik vær ute, så sliter jeg med å finne klær som barna kan bruke ute. Vinterdressen tåler ikke vannet og regnklærne blir for kalde. Hadde de hatt reima så kunne de brukt den. Og de blir ikke for store selv om man kjøper en str større enn de bruker. Dermed har de dressen i kanskje 2 hele år. Da er det jo ikke bortkastet penger?
Magda73 Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Hva man har råd til og hvordan man vil prioritere pengebruk må jo være et individuelt spørsmål. For egen del synes jeg at Reima og Troll dressene skiller seg ut fra billigere dresser i forhold til bevegelighet. Og det synes jeg er viktig for de minste barna. Jeg har råd til å betale 1100,- for en trolldress. Det hender at jeg betaler samme sum for enkeltplagg til meg selv, og de brukes IKKE hver dag! For vel brukes parkdresser bare en sesong, men de brukes til gjengjeld hver dag. Så jeg tenker at det er ikke store prisen pr. bruksdag er så stor - men man må jo ha råd til det. Det er min vurdering, andre må gjøre sin egen vurdering.
Gjest Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Gutten her har ikke Reima.Vi har Helly Hansen.
Møøø Skrevet 8. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2006 Kritiserer ingen som har disse dyre dressene. Bare lurer på om de er verdt prisen. Om de er såå mye bedre enn de som er rimeligere.
Gjest Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 jeg mener også at både reima og troll er de desidert beste dressene! i testene som gjøres på dresser er det sjeldent tatt hensyn til bevegelighet for de små, og det er jo kjempeviktig! spiller ikke noen rolle hvor tørr og varm ungen er hvis han ikke kan bevege seg fordi dressen er tung/stiv og klosset!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 synes de er verdt penga, spesielt siden barna er i naturbhg. De er veldig aktive, og billigere dresser puster ikke godt nok. Har hatt begge dressene og billigere (best i test dresser) og er ikke i tvil om hva jeg velger neste gang. Kjøpte troll dresser på salg, og de kan brukes som regntøy og de puster hele sesongen og jeg slipper å kjøpe to dresser. Har bare fått positive tilbakemeldinger fra personalet og den kapphal dressen jeg kjøpte holdt ikke en dag. Men som sagt, de er ute mye, ikke bare en time eller to.
SuperMusa Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Ja, tulla mi har reimadress. En vinterdress (som også passet i fjor) og en høst dress med utagbart for. Høstdressen kostet 699,-, så det er vel ikke så dyrt? Synes de er helt supre
Stirra ner 32+5 Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 VI har reimadress til datteren vår i år også. Var så fornøyd i fjor, så ser ingen grunn til å teste ut andre alternativ. Den koster 8-900 kroner, mener jeg. Synes ikke det er så galt for en forsikring om at hun er 100% varm og tørr uansett vær hele høsten/vinteren. Barnehagen skryter veldig av dressen hennes.
Jente&gutt! Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 Vi har Troll dress. Synes ihvetfall den virker kjempe bra!
Viva_oslo Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 Tror jeg må være en skikkelig sløv mamma..... hvordan vet dere så nøyaktig hvor varme og tørre dressene holder seg? Jenta mi har Leketøy-dress fra Stormberg, den kostet vel ca 700-800 kroner, tror jeg. Dressen har gummi på baken, knærne og skuldrene, så de verste områdene er jo dekket. Etter å ha lest her inne om hvordan barnehager skryter av klær eller ikke liker andre klær, bl a et innlegg om hvordan barnehagen ikke ville ha dresser med løst for, har jeg spurt i barnehagen om hva slags klær de anbefaler. Spurte bl a på foreldremøtet i høst om det var noen spesielle dresser de ville anbefale, nettopp pga det der med foret.... Men de bare smilte av meg - og det er tre voksne damer som har jobba i barnehage i 10-20 år hver seg - de mente at det meste var bra nok. Det jeg får høre er "ikke kjøp noe dyrt - de vokser så fort utav det". Vet ikke om de sier det fordi de tror jeg er fattig, eller....hehe.... Blir det veldig vått, så betyr det jo samtidig at det ikke er så veldig kaldt ute, og så skifter de jo på ungene når de kommer inn og henger det våte i tørkeskapet. Det har jo vokst opp ganske mange millioner barn i snørike strøk før parkdressene ble oppfunnet - ikke at det ikke er en bra oppfinnelse, da! Men jeg var barn og lekte MASSE ute i snø og kulde - uten parkdress, men sannsynligvis med ulltrøye, ullstilongs, tjukk strikkegenser, topplue og rutete strekkbukse - og det gikk jo greit, tror jeg, har aldri vært spesielt sykelig av meg.... Selvsagt er det fint å kjøpe Reimadresser, eller hva det måtte være, hvis man har råd til det, men det skal vel ikke bli sånn at det er et være eller ikke være dersom man vil regnes som gode foreldre. Det handler jo om prioritering. Som en over her skriver - hvis man er vant til å kjøpe klesplagg til tusen kroner og over, virker det sikkert ikke så dyrt. Men mange har ikke råd, og for oss H&M-kunder virker jo firesifrede prislapper litt avskrekkende... Selv hadde jeg nok hatt råd til Reimadress, men det er liksom en sperre der for å kjøpe såååå dyre plagg...sikkert litt dumt, kan godt bruke så mye penger til sammen bare jeg sprer det på flere plagg...
børdi Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 nei har reflex dress til trollet. Den er vanntett, vindtett , og like varm som reima,til en mye hyggeligere pris, Synes stoffet i reima sine blir for skjørt når de går på knærne i sanda og på asfalten, aker på rumpa på humper osv osv. Men vi har alle grunner til å velge som vi gjør,
PrinsesseSjefen Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 har aldri hatt særlig dyre dresser til mine tre barn. Jeg har ofte kjøpt på Europris, og synes de er helt greie. Og som ei anna ei skrev her, er det så vått at de blir litt bløte er det som oftest ikke kaldt ute. Ser at så å si alle har våte klær på plassene sine i barnehagen på sørpedager, uten at jeg vet hvilke dresser de har. Minsten på 2 1/2 har ikke vært så mye ute i snø enda, så jeg sjekker innimellom når vi er ute og det er vått, men de eldste sier i fra dersom de er våte, og kommer inn og skifter. Tror den dyrest jeg har kjøpt kostet ca 700 kr på H& M f(or flere år siden), og den gikk det fort hull i baken på, noe de på Europris ikke har gjort.... Så jeg synes du gjør klokt i å bruke pengene på noe annet, selv om jeg vet mange er uenig der....
Yoggy ; ) Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 Jag har Polarn og Pyret till gutten min...lika dyr den da som REIMAs..men betydligt snyggare ; )
Regnbuens barn™ . Skrevet 9. november 2006 #17 Skrevet 9. november 2006 Jeg har reimatec til gutten på 2.6 år. Syns ikke prisen er så gæern med tanke på at den skal brukes hver dag i flere timer. 1200kr for vinterdressen fordelt på vintermnd så er det ikke så mye allikevel. Vi har forøvrig solgt vår siste dress, da jeg ikke ser noen grunn til å ta vare på slikt når det er så mange år mellom nestemann, og da har jeg heller ikke tapt" alle pengene" på dressen.. Har egentlig ikke noe personlig erfaring med andre dresser, men da jeg jobbet i bhg og på sfo, og som dagmamma en periode så hatet jeg disse tunge dryge dressene med for som forskøv seg hele tiden, tunge dresser som virkelig ser ubekvemme ut for de aller minste.. Mener Reima, troll, tickettoheaven og HH har de beste, og jeg syns det er verdt pengene..
Bia-liten Skrevet 9. november 2006 #18 Skrevet 9. november 2006 Egentlig skulle jeg ikke svart her - for vi har gått for en billigere løsning: Stormbergs turpakke på XXL kostet 399 for dress, lue, tynt fleece-sett, votter, skittentøyssekk og matboks. Lua er fantastisk god, vottene alt for stive, sekken og matboksen er greie nok, men dressen: I fjor satt hun mest og gnudde på bakken og var ikke alt for glad i å gå rundt, men var aldri kald eller våt. I år løper hun rundt som en racer. Hun var/er heller ikke svett og klam i den (og jeg henter ofte på slutten av ei 3 timers ute-økt i bhg.) Hvis det er bløtt ute tar de regnbuksa utenpå dressen, og det ser jeg de gjør på reimadressene også......
Gjest Skrevet 9. november 2006 #19 Skrevet 9. november 2006 Jeg har kjøpt Reima til Lisa dette året. Det gjorde jeg fordi jeg spurte primærkontakten hennes i barnehagen, hva hun anbefalte. Hun sa at det var litt fælt å liksom kreve av foreldrene at de skulle bruke så mye penger på ytterklær, men at de merket forskjell på de billige dressene og Reima. Jeg har ikke sett henne så mye i dressen, for den henger i barnehagen, men jeg syns det er godt å vite at hun har det aller beste av kjær når de er så mye ute som de er i bhg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #20 Skrevet 10. november 2006 Hjelpe meg for en diskusjon! Mange har god råd, ser jeg. Vi har tvillinger. De går i naturbarnehage og må ha dobbelt sett av alle uteklær i barnehagen. I tillegg må de jo ha utetøy hjemme. Skulle tatt seg ut hvis vi skulle kjøpt slike dyre dresser. "Vår" ped.leder er heldigvis av den fornuftige sorten. Da vi spurte hva vi burde ha av klær, uerfarne som vi var på dette området, svarte hun at det ikke alltid er slik at det dyreste er best. Vi har derfor dresser fra Spar Kjøp og fra Sportmann og er kjmepefornøyd med begge deler. På våte høstdager fungerer også vattert regntøy bra. Det som er vel så viktig er vel at ungene er godt kledd i riktig tøy innenfor, framfor at de skal ha ytterdresser som ser så moteriktige ut?
Anno Nym Skrevet 10. november 2006 #21 Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg må også si at jeg sliter med å bruke så mange penger på en dress, når det finnes billigere alternativer som er like gode. Fikk en reimadress til jul når eldste jenta var 1 år. Den syntes jeg egentlig var litt stiv og tykk. Jenta satt nærmest med armene rett ut!! Men varm og god var den nok. Når hun begynte i barnehage fikk jeg anbefalt å kjøpe reflex vinterdress. Den uten strikk i livet. Har fått mye skryt i bh for gode klær. Dessuten har jeg hørt flere steder at det er lurt med lag på lag? F. eks. Ullundertøy (bomull hvis en har problemhud som vi har hatt litt av) så fleece/ull og så vinterdressen.
mammmamia ** Skrevet 10. november 2006 #22 Skrevet 10. november 2006 Vi pleier alltid å ønske lillegutt Troll- eller Reima-dress til bursdagen hans (han fyller i oktober - så perfekt timing!) og han får det hver gang av besteforeldrene! :-) Supert..! I år fikk han Troll og vi er knallfornøyd med den, satser på at han får den til neste år og neste år osv også ;-) Enig i at dressene er veldig dyre, men så får man absolutt det man betaler for!! Men - hadde vi ikke fått noen av disse hadde vi kjøpt Reflex sin vinterdress med uttagbart for, tror den er kjempegod, hat hatt vår-/høstdressen derfra og er utrolig fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #23 Skrevet 10. november 2006 Nope! jeg har Cubus sin vinter dress og er kjempe fornøyd med den:-))
Gjest Skrevet 10. november 2006 #24 Skrevet 10. november 2006 Jeg har kjöpt H&Ms dress til min sönn, kostet kr.499.- (tror jeg det var). Den ble best i test her i Sverige, sammen med KappAhl dress. De kom bedre ut av testen enn Reima. Vi har ikke begynt å bruke den enda, det er ikke så kaldt her, så jeg vet ikke hvordan den funker ennå. Er det noen fler her som har den dressen?
ToPrinsesser<3 Skrevet 11. november 2006 #25 Skrevet 11. november 2006 Her i huset er vi ikke så merkefiksert..., dvs vi kjøper klær som vi liker til ungene, men ser ikke nødvendigivs på merket eller prislappen. Min sambo er aktiv løper og opptattav skikkelig utstyr på dette området. Av den grunn har alle 4 ungene tipp topp utstyr, men siden sistemann er jente (og jeg ikke vil at hun skal ha gutteklær...- de 3 eldste er gutter) blir det til at vi ikke kjøper en dress til xxxx hundre kroner når en annen, rimeligere kan gjøre susen. Hadde hun vært førstemann hadde det muligens vært annerledes, selv om jeg strengt talt ikke tror jeg hadde giddet å bruke så mye penger på en utedress.... Så Nora, ja hun har en dress som er kjøpt på G-Sport eller MX-sport, men den holder henne tørr og varm likevel. Utrolig nok... Nei, det er ikke nødvendigvis merket det kommer an på, men folk må kjøpe det de vil for mitt vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå