Gjest Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Babyen min nekter spise noe annet enn melk? Ikke velling, middag, fruktmos etc. Bare spytter det ut. Noen andre?
alvefrøken Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Babyen min på 8.5 mnd nekter også mat, og vil bare ha pupp. Vi fullammet til 6 mnd som anbefalt, og begynte forsiktig med grøt da. Har prøvd allslags råd jeg har fått... og har prøvd alskens ferdigmat og hjemmelaget, men hun er nok rett og slett i klart for mat enda. Hun legger på seg fint, og er slett ikke underernært.. Er nok bare noen unger som er slik Men de spiser når de er klar for det
Line_78 Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Hei! Vi begynte med smaksprøver på grøt og frukt da gutten vår var 6 måneder. Tok tid å venne ham på ting, og han er fortsatt ganske kresen på hva han spiser. Er 10 måneder nå og får fortsatt mye morsmelk. Tror ikke det er uvanlig at 6 måneders babyer bruker tid på å venne seg til annen mat enn fast føde. Kjenner ei som mer eller mindre fullamma til dattera var ni måneder. Så man må bare gi dem tid, og fortsette med smaksprøvene. Har du prøvd å skrape litt banan og gi ham? Det var noe av det første vår faktisk likte. Bare pass på at bananen er godt moden.
Møøø Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Jeg fullammet eldstejenta til hun var 7 mnd, hn vulle ikke ha noe annet... men plutselig en dag så spiste hun mer enn 2 skjeer grøt... Så det kommer, så lenge babyen er fornøyd er det ikke noe å bekymre seg for )
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Snuppa mi er nå 9,5 måned, og det er første den siste uka at hun har begynt å spise (velling). Tidligere: ingenting, evt bare en teskje eller to. Bare fortsette å prøve, det kan ta tid for noen babyer... Men: du kan forsøke mat blandet med mm (hvis du ammer), - da kjenner babyen igjen smaken (noen spiser det lettere da). Forsøk veldig flytende mat, ta mat på fingeren din, la babyen få leke litt med skjeen... Og ellers: bare smør deg med tålmodighet. 6 måneder - ingen grunn til bekymring!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå