Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Hvor farlig er det egentlig å starte med tynn maisgrøt når baby er over 3 måneder?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Tarmene er ikke ferdig utviklet, så det er ikke bra. Bør iallefall vente til 4mnd, helst 6mnd sies det
Januarbaby2014 Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 For ikke så mange år siden så begynte de å gi grøt når barna var 3 mnd, det er fremdeles mange som gjør det! Jeg tror ikke det er noe farlig!! Sikkert veldig mange som er uening med meg nå... men jeg har lest om de som har fått "godkjenning" i fra helstestasjonen om å gi grøt når barnet er 3mnd, tror ikke de hadde sagt at det var greit hvis det hadde vært noen som helst fare for barnet.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Det er det jeg tenker også... Hvor farlig kan det være...? Men får vel vente litt for sikkerhetsskyld:)
♥maxen min♥ Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Føler du at bebisen trenger grøt? Hva med å gi litt mme om h*n trenger mer mat. Burde nok vente til h*n er 4 mnd, men trenger bebisen mer så trenger den mer. Om du skal prøve ut så ta bare pitte pitte litt og prøv på dagen i tilfelle det går dårlig for magen, smerter ol. Men anbefaler å vente til nærmere 4 mnd. Men hør på deg selv, for det er UTROLIG mange meninger om dette... Går også å prøve ut med litt fruktmos da!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Jeg har en ganske stor baby som trenger mye og ofte mat. Det er derfor jeg lufter tanken om å begynne før... Fruktmos er også en ide! Takk for svar:D
♥maxen min♥ Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Er bebisen mye over 3 mnd da? Vi begynte da han var 3 mnd og 3 uker, fordi han trengte mere mat rett og slett. Men da jeg spurte her om grøt fikk jeg huden full fordi han ikke var fyllt 4 enda. Så jeg stolte på meg selv og ga grøt, som han elsker, og han er en meget fornøyd liten gutt!!
Bea- Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 jeg gir grøt til tulla mi, hun er 3 måneder å en uke.. veier 8 kg:) ei stor jente..starta med det i går å hun elsker grøte. sov fra 19.30 til 08.30 også ser ikka hva tre uker gjør fra og til jeg fikk grøt når jeg var 2 måneder og ingen skade har sjedd med meg ! såå hadde ikke hatt panikk! driter egentlig i hva alle "kloke" hoder sier her inne.. ingen kjenner babyen sin bedre enn deg!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Hun er 3 måneder og 1 uke... Veier snart 8 kilo:)
Bea- Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 ja, hun er 3 måneder og 1 uke... Veier snart 8 kilo:) hehe hvorfor gjentar du det da anonym? noe i veien ?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 MIN baby er 3 måneder og 1 uke gammel, og veier snart 8 kilo... Personen som skrev over deg lurte på det!
Bea- Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 ååja, sånn.. hehe men unasett jeg gir grøt, å det går helt fint:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #13 Skrevet 7. november 2006 Supert! Da skal jeg la folk få mene sitt! Er jo så mange som mener så mye rart at jeg er anonym... Orker ikke drittkasting selvom jeg vurderer å starte før anbefalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå