Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør deres gullonger nå??

min knert holder hodet,smiler og babler.men det er også alt,hehe

er en litt bedagelig baby.å nekter å ligge på magen....

morro å høre litt om andre også =0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min e 3 mnd da.. men han sover nu!

sovna rundt.. 21 å vært våken en gang.. eller bare litt sutring da så sovna han igjen!

Skrevet

hehehe...mente nå...når di er 2-3mnd...

men,min sovner vel snart han også..har vært på skoleaktiviteter,så han er sliten,stakkarn =0)

min våkner ennå om natta....hadde noen gode dager hvor han sov til 6-7.men ,jeg skal ikke klage.=0)

Skrevet

Holder hodet, smiler, får sånne haaah utbrud (ler bra da jeg) :-) babler, har funnet handa si og vil spise den opp :-) Elsker ligge under babygym å se på tingene som henger der!

Skrevet

Min datter er snart 2,5 mnd. Hun har holdt hodet en stund nå, sikkert fordi hun liker godt å ligge på magen. Hun har vært stor og sterk siden hun ble født. Hun smiler, men ikke så lenge av gangen. Noen få ganger har hun ledd med lyd, og hun pludrer litt. Oftest forsiktig, noen få ganger har hun ropt litt også. Har nylig oppdaget hendene sine, liker å kikke på dem til øya går i kryss. Liker også å putte dem i munnen og sutte på dem. Får ikke helt til å gripe etter ting ennå, men prøver, blir liksom til at hun slår ting i stedet:-)

Så nusselig atte...:-)

Skrevet

syns også di er nusselige=0)

han her er vel lat da....bruker totten innimellom,og da kommer sutten ut i en fart.men vil helst ligge i vugga,med babygym over.mest intresert i bildene på veggen egentlig.har hørt latter med lyd,men det er ikke ofte.er veldig tenkende og stille ennå.rekner med det kommer seg snart.men å stirre til øya ruller,ja det gjør han,hehe.

Skrevet

Snuppa mi på nesten 2 mnd nå har oppdaget hendene sine.Legge henne på magen må jeg bli flinkere til.Hvor ofte gjør dere det?

Men hun er veldig sterk i hodet.En nyskjerrig liten pike så hadde hodet kunne gått rundt hadde hun nok foretrukket det;)

Smiler MASSE dagen lang;)... hmz,tv liker hun også(tidlig krøkes?:P) å se på.Bøylen over vippestolen blir hun "lei" etter en stund.

Babler bare mer og mer om dagen,hehe kjempe artig sååå søt når hun prøver så ivrig! ;)

Skrevet

Jenta mi er 2,5 mnd, smiler mykje, har spesiellt mykje moro når ho ser seg sjølv i speilet... lagar mange rare lydar då, prøver å få til noke som minner om små hyl. Ser på hendene sine, og skal helst stappe begge i munnen samtidig. Slevar veldig mykje, må bruke smekke ellers blir alltid gensaren våt.Sterk i nakken , held hodet veldig godt. Søv godt om natta , får mat mellom 04-07.legg ho for kvelden ca halv ti.

Skrevet

ja,er nå morroa begynner =0)

merker også at min er mer ivrig.men kaver og får ikke frem en lyd,hehe

er litt slapp i nakken enda,men kommer seg.er ikke flink til å legge på magen.er ikke morro når han blir sur og grinete med en gang.da er det bedre å ligge på mammas mage =0)

vippestol har jeg nettopp begynt med...(treige meg)

å jeg har to babygym jeg bytter med.en på vogna,og en på vogga.så han går ikke lei,hehe.

nå har han oppdaget at senga er ok.hengte en stor blomst der.(kjøpt på jysk)så da kunne han ligge der også.jiiippiiii =0)

Skrevet

Heihei:)

Andrea elsker i ligge på brystet mitt, og holde seg fast i halskjedet mitt, au... Og hun kikker på meg med et intenst blikk når hun får pupp, veldig koselig.

Hun smiler på stellebordet, det er så fin avstand til meg der. Hun har begynt å kikke på babygymen, og blitt sterk i rygg og nakke, så nå tør jeg å bruke bilstolen med god samvittighet. Hun ligger endel på magen og trener, men må være i humør til det, ikke for trøtt.

Sutte på hendene har hun gjort hele tiden, trodde det var vanlig jeg?? Enten en finger, eller heeeeele handa, hihi...

Hun elsker babybjørnen sin også, den er så fin når hun har vondt i magen.

Hun har også nettopp begynt å kunne presse frem en liten tåre når hun gråter, før var øynene tørre.

Skrevet

Så koselig å lese om gamle fra bim her :o)

Ganske likt her egentlig. Har en veldig fornøyd liten tulle, som elsker å snakke med oss. Om natten kan hun ligge og smile og se etter meg eller pappa for å kunne snakke litt, ikke lett å la være å begynne å snakke med henne da, vil jo helst ikke vekke henne for mye på natten så jeg holder smilet tilbake og gir puppen bare. Hun er ganske avhengig av puppen, vil ikke ha smokk, tott eller noe annet. Blir litt lei av å være smokk,men er jo koselig også da :-) Ligger noe på magen, men blir ganske fort utålmodig der. Vil ha kroppskontakt hele tiden, og det får hun stort sett :-)

Lykke til videre til alle !

Skrevet

mi er født samme dag som din :)

- holder hodet, smiler, snakker litt og er faktisk utroli sterk i beina sine å vil stå å hoppe i fanget mitt.. (helt utroli)

her om dagen ville hun ikke ligge i armene mine å spise, nei da skulle hun SITTE !

Skrevet

Lillefrøkna her i gården er akkurar 2mnd idag, hun eeeelsker å ligge på magen og er derfor veldig sterk i nakken;) hun våkner på natta 2-3 ganger for mat, er begynt å sovne i 9tia nå (før sovna hun på puppen i 23tiden... sovner i vugga avogtil nå, men ofte sammen med oss... Orker ikke stresse med den biten ennå, synes det er koselig å ha henne lammi oss:) Hun smiler ofte, og snakker med den søte spede stemmen sin... hun og pappan pleier å ha lange samtaler på kvelden, de er så søte;) når vi gir henne tran lager hun masse grimaser og er helt herlig... alltid like morsomt (for oss iallefall) Hun har ikke ledd med lyd ennå, men det kommer vel... og hun er endelig begynt å elske vogna si, hun sovner i det øyeblikk jeg legger henne ned (før var det vræling i 10 minutt, så ble ikke så mye trilling...mest bare stressing;) På dagen trenger hun kos eller underholdning hele tia, hun våkner hvis jeg legger henne fra meg (kan sove i vugga i 15-30min hvis jeg er heldig...) så babybjørn redder husarbeidet her :) Hun tar ikke flaska ennå, gjør deres det? tips mottas med takk, har julebord om 3 uker.....

idag var det forresten morgen klokka 6 her i hus.....zzz

Skrevet

Poden her holder hodet selv ganske bra. Fortsatt noe tung i panna, men det hjelper. Ligger nok litt for lite på magen, der bare sovner han. Sutter på knokene sine,og har begynt litt med sutt om kvelden. Ellers har han ikke likt den. Puppen og mammas lillefinger er myye bedre :)

Han tar flaske, men jeg vet ikke om jeg kan gi noen tips.. Han bare tar den liksom :)

Han elsker å ligge på stellebordet og se på det fargerike dusjforhenget, smiler og prater mye. Tisser så fort han får av seg bleia. Elsker å ligge naken. Bade er også veldig deilig :)

Legger seg mellom åtte og ni og sover til ca åtte/ ni med to matinger i løpet av natta. Sover mye på formiddagen og utover dagen også.

Ser andre babyer har begynt å interessere seg for babygym her, det må vi nok skaffe! har begynt å titte litt på bamsene sine.

Sover godt ute i vogna si, og vi er mye ute og triller nå før snøen kommer.

Skrevet

Vi prøvde flaske vældig tidlig. Tok den med en gang og har gjort det siden! (var ute i helgen :-) Har du prøvd la pappa gi han flaske mens du ikke er der?

Skrevet

ja, jeg gikk meg en tur i nabolaget mens han prøvde... umulig! vi får bare fortsette å prøve, vil jo på julebord 2.des :P

hun tar ikke med mm, tror dere hun vil ta mme da? har nemlig bare prøvd med mm..

Skrevet

Er jo bare prøve! Også hørt om de som ikke tok mme, men hadde malt i så tok de! Kan jo først prøve kun mme, og visst hun ikke tar så prøv med malt i! Kan jo være hun tar det når hun ikke kjenner mammalukten av melka :-)

Skrevet

jepp, får prøve det når pappsn kommer hjem fra jobb ;) nå må jeg vaske litt, har verdivurdering her imorgen... :D

Skrevet

Heisann.

Mia har blitt 10 uker..uff så fort tiden går.

Holder hodet ganske greit, ikke særlig glad i å ligge på magen enda. Smiler og babler med en gang noen kikker på henne. ler av og til med lyd. Veeeeldig selskapssyk!! Liker å kikke på babygymmen, men den må helst lage litt lyd da... Sover stort sett fra 21-22 tiden til 09-10 om morgenen, men 2-3 måltider..flink lita snuppe. Ellers er vi ute å triller en tur hver dag, sover godt i vogna si. Vi kose oss masse....

Skrevet

heisann =0)

ser vi er flere med litt bedagelige babyer,hehe.

å til dere som har samme dato:GRATULERER MED 2MND GAMLE BABYER =0)

blir ikke mye feiring her da.han er forkjøla,men i dag ble han innmari slapp også.sover bare.så vi håper det retter seg snart.

glemte jo å skrive at han hopper.det er bra morro ja,hehe....

koselig å se flere nick som jeg kjenner her.

Skrevet

Åh, morsom tråd, den vil vi være med på! Er gøy å lese litt om andre på samme alder.

Vår knert gliser og babler mye. Han eksperimenterer tydelig mye med lydstyrke. Noen ganger nærmest roper han, for så å bli veldig overrasket; "oj, var det jeg som lagde den lyden!" Noe som er morsomt å registrere er at han liker og kjenner igjen musikk fra gang til gang. Akkurat nå er favorittene Trond Viggos "Det var en gang en.. og en ..." (Fryktelig mange festlige lyder i den sangen!) og Knutsen og Ludvigsens "Gammel Negermarsj" (jeg synger fistel og Ludvigsen er neger bass...) Hendene sine har han oppdaget, - kan ligge lenge å se på den, føre dem til munnen, sutte litt på dem og så studere dem igjen. Han er også i ferd med å oppdage at han kan få ting til å bevege seg ved hjelp av hendene sine; de siste par dagene har han vært veldig konsentrert når han har ligget på gymmatta under babygymen (har et stativ uten tilhørende matte under). Har etter mye strev klart å samle hendene sine foran ansiktet sitt for så å sende dem i retning av den midterste figuren og så glist bredt og lenge når den begynte å bevege seg. Ellers er han sterk i nakke, rygg og bein. Det har han forsåvidt vært helt siden fødselen, men vi ser jo at han blir stadig sterkere. Han holder hodet høyt oppe og beveger det fra side til side, særlig når han har armene godt under seg.

Han er vår første og vi er begge helt oppslukt av utviklinga og hva han til en hver tid mestrer og er i ferd med å mestre. - Tv'en er helt utkonkurrert så lenge han er våken... He, he. Og så er det jo helt vilt så fort det går, er på en måte som om han "erobrer verden" mer og mer fra dag til dag. Sukk.. Fantastisk. Synes nettopp han kom til verden - og snart er det 10 uker siden. He, he, begynner nå å skjønne de mødrene og fedrene som synes tida har gått så ufattelig fort. Snart er han vel både skolegutt, konfirmant og myndig. Dog, ikke samtidig, uansett hvor fantastisk og "framifrå" vi nå enn synes han er.... C";

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...