Gå til innhold

Når begynte dere med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lang tid gikk det fra dere begynte til de fikk alt? (grøt, frukt,middag,brødskive) Hvor lang tid i mellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte uka før tassen ble 6mnd. Har brukt LAAANG tid til å få i ham mat. 9mnd nå og det er bare i det siste han har villet noe mer enn å prøvesmake

Skrevet

Jeg begynte å introdusere grøt ved 4,5 mnd. Et par ts med maisgrøt. Vi økte gradvis, men etter 2 uker nektet hun å spise maisgrøt. Da gikk jeg over til andre grøter med gluten. Jeg ammer ved siden av, og i følge jordmor var det greit å begynne med dette mens jeg ammet. Etter en måneds tid var vi oppe i full porsjon grøt på kvelden. Ved 5,5 mnd begynte vi med grøt på morgenen også. I tillegg startet vi med middagsglass midt på dagen. Kun 2 - 3 ts.

Frukt har hun fått siden 4,5 mnd. Har prøvd å gi henne litt brødskive med baconost, men det har blitt mest søl foreløpig.

Fra hun var 6 mnd har jeg egentlig gitt henne "alt".

Skrevet

Baconost...? Inneholder ikke det bare kumelk og masse salt, da????

Skrevet

Jeg begynte med fast føde når han var litt over 6 mnd. Nå er han 7 1/2 mnd og jeg gir han grøt, middag på glass og fruktmoser og av og til eplesaft for babyer

Skrevet

Begynte med grøt rett før han ble 4mnd.. Nå spiser han 2 porsjoner grøt og middag hver dag,er snart 6mnd :)

Spiser også litt frukt.

Skrevet

Jeg begynte å introdusere grøt ved 4 måneder.

Er 5 1/2 nå. Begynte med ett par ts men økte raskt til en liten skål, og nå en "stor" skål.

Lar han smake forskjellige ting. Har erfaring med at de blir mindre kresne hvis de får smake ting tidlig. Bruker stavmikser og har f.eks gitt

Mais, avocado, banan, gulrot, potet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...